Szinte vártam ezt a pillanatot, vártam, hogy végre értékké váljon a típus. Mert fájdalmas volt látni, hogy mennyire megtépte a kor a kilencvenes évek egyik legszebb, nagy darabszámban gyártott sportkupéját. 

A gányolás nagymesterei szinte vadásztak rá, olyan szörnyszülötteket építettek belőle, amelyekért végül joggal jött a csipkedő, és aprította fel ócskavasnak. A kínálatot lapozva alig akadt üvegszálas karosszériaelemek, emeletes szárnyak és szivárványszínben pompázó LED-szalagok nélküli darab. 

Végleg elrohadt, pár százezer forintért egymásnak passzolt forró krumplikká változtak, de a szerencsés darabok elkerülték a pergőtüzet, és most végre újra előjöhetnek a fényre. Mert már megkérik az árukat, és így csak azok tesznek majd ajánlatot, akinek nem remeg kezében egy doboz önmetsző csavar, amivel a hifi-erősítőt szeretnék felcsavarozni a csomagtartóba. 

Ez a vörös darab például már kerek 9000 euró (3 millió forint), ezért kapunk négy hengert, 150 lóerőt, összkerékhajtást, kazettás magnót és ötsebességes váltót. Őrületesen drága? Ennyit ér már a nosztalgia? Ízlés dolga, mindenesetre ezek már gondos kezekbe fognak kerülni, és megőrzik a kilencvenes évek hangulatát az utókornak.

Ezt az Opel Calibrát már nem vasárban adják, és ez így van jól 1 Ezt az Opel Calibrát már nem vasárban adják, és ez így van jól 2 Ezt az Opel Calibrát már nem vasárban adják, és ez így van jól 3 Ezt az Opel Calibrát már nem vasárban adják, és ez így van jól 4

A Calibra története 1989-ben, a Frankfurti Autószalonon kezdődött, itt mutatták be az Erhard Schnell által tervezett kétliteres, 115 lóerős, nyolcszelepes erőforrással szerelt alapmodellt, aminek végsebessége állítólag átlépte a 200 km/órát, ha volt elég helye felgyorsulni. Az autó akkora sikert aratott, hogy a tervezett évi húszezres darabszámot 1991-ben már hatvanezerre kellett növelni, így az Opel rüsselsheimi gyára mellett a finnországi üzemben is elkezdték az összeszerelést. 

Ezt az Opel Calibrát már nem vasárban adják, és ez így van jól 5 Ezt az Opel Calibrát már nem vasárban adják, és ez így van jól 6

Csomagtartója 980 literig bővíthető, de igazán vonzóvá az ára tette. 25 éve 33 900 márkáért lehetett hozzájutni a 115 lóerős alapváltozathoz, ebből értékesítették a legtöbbet, összesen 130 000 darab gurult le a gyártósorról. 
 
Annak sem kellett szomorkodnia azonban, akinek ez a teljesítmény kevés volt, ugyanis elérhető volt a 2,0 literes motor 16 szelepes verzióban is, előbb 150, majd 136 lóerővel. Az 1992-től gyártott 2 literes, 16 szelepes, turbóval lélegző erőforrás a legerősebb, 204 lóerős, az 1993-as 2,5 literes V6-os pedig 170 lovat enged szabadjára.

Ezt az Opel Calibrát már nem vasárban adják, és ez így van jól 7

A Calibra gyártását 1997 augusztusában állította le az Opel, miután hét év alatt 238 647 példányt készítettek belőle – azóta sincs középkategóriás kupéja a villámos márkának.