Elég a 150 lóerős BMW?
Olvasónk kérdez
Tisztelt Varga Tibor!
Személygépkocsit szeretnék vásárolni 2010-es évjárattól 2,5 – 4,5 millió forint között. Elsősorban BMW 2014-es 318d Sport, 2011-es 520d, 2011-es 320d Coupe, véleményt és tanácsot szeretnék kérni ezekkel a gépjárművekkel kapcsolatba. A 318d-vel kapcsolatban elegendő-e a 150LE? 200.000 kilométer fölött érdemes BMW vásárolni? Csak sedant vagy coupet, manuális váltóval szeretnék.
Előre is köszönöm a választ!
Üdv.: Krisztián
Szakértőnk válaszol
Kedves Krisztián!
Hogy mire elég 150 lóerő, az az Ön vérmérsékletén múlik. Szerintem ekkora teljesítménnyel is lehet dinamikusan haladni, de tény, hogy BMW viszonylatban nem túl acélos ez a szám. Ha sportosabban szeretne haladni, mindenképpen a nagyobb motorokat ajánlanám. 200 000 kilométer után is van élet.
Ha vigyáztak az autóra, rendesen szervizelték és hosszabb utakra használták, akkor a 4-500 000 kilométer sem sok. Nekem van egy régi Volkswagen PDTDI-m, amiben 920 000 kilométer van és remek állapotban van a motorja.
Sok kicicomázott BMW van a hazai piacon, ezért javaslom, mindenképpen nézesse át szakemberrel a kiválasztott autót vásárlás előtt!
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu
Olcsó Opel helyett erős Volkswagen?
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor. Autó vásárlás előtt állok szeretett opel astra G-met (2005) szeretném lecseréli egy nagyobb sedan erősebb autóra. Mindenképp csak benzinest. Amiket nézegettem Mercedes benz c180 (2011) Audi a4 1.8 TFSI (2010) VW passa vagy jetta 1,4 vagy 1,8 tsi, de mást autót is meghallgatok öntől ha tud valami jót ajánlani az ár kb 3 és 3,5 millió közt lenne. Válaszát előre is köszönöm. :)
Szakértőnk válaszol
Kedves Gergő!
3 millió forintért sok jó autót lehet venni, de a VW TSI, TFSI benzinesei nincsenek köztük. A 2013 előtti 1,4 tsi motorokkal rengeteg, drágán javítható probléma volt: hibás, alulméretezett vezérlés, a szívószelep kokszosodása, elektromos problémák… Az 1,8 TFSI még rosszabbra sikerült: már 100 000 kilométer környékén teljes motorfelújítás várható, közel milliós költséggel.
Ön valószínűleg azért szeretne benzinest venni, mert a dízelekre sokat kell költeni. A legtöbb turbós benzines motorra sem kell kevesebbet költeni, mint dízel társaikra.
A Mercedes benzinesei jóval megbízhatóbb konstrukciók. Megbízhatóság szempontjából mindenképpen szívó benzines motort javasolok. A japán benzinesek általában nagyon megbízhatóak és viszonylag takarékosak. Gyakori gond viszont a magas olajfogyasztás, ami a gondatlan szervizelés következménye. Jók lehetnek még a Ford szívó benzinesei is.
A fentiekből látható, hogy nem létezik „Szent Grál” az autómotorok világában. Fontos, hogy az Önnek leginkább megfelelő és legszimpatikusabb autót válassza, és ebből találjon meg egy jó állapotú példányt.
Ehhez mindenképpen kérje szakértő segítségét!
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalalt.hu
Hétszemélyeset a családnak
Olvasónk kérdez
Tisztelt Tibor!
Tanácsot szeretnék kérni, 7 személyes családi autó vásárlása miatt. Mazda 5-ös, Peugeot 5008, Ford S Max, Renault Grand Scenic Scenic amiket nézegettünk,benzinesek,és 2010-es évjárat felettiek.Tudna-e tanácsokat adni,Ön szerint melyik lenne a megfelelő?
Előre is köszönöm a tanácsát.
Szakértőnk válaszol
Kedves Csaba!
Egy autó legmagasabb fenntartási költsége az üzemanyagköltség. Ilyen méretű autóban a szívó benzines sokat fogyaszt (9-11 liter), a turbó benzinesben pedig nincs sokkal kisebb kockázat, mint egy dízelben és még az is többet fogyaszt 1-2 literrel a dízelhez képest. 1 liter fogyasztáskülönbség 100 000 km alatt, -400 000 forint az Ön pénztárcájából. Ez 3 liternél 1 200 000 forint. Abban az esetben javaslok egyterűt vásárolni benzinesben, ha évi kevesebb mint 10 000 kilométert használják, és városban. Családi autóban fontosabb, hogy melyik típus felel meg a család igényeinek, mint az esetleges típushibák. Ezért azt javaslom, válasszák ki az Önöknek legmegfelelőbbet helykínálatban, kényelemben stb., majd abból a típusból keressenek egy jó állapotú példányt lehetőleg szakember segítségével.
Ne keressenek 8 év körüli családi autót 100-150 000 kilométerrel. Amennyiben ilyet találnak, annak vagy pörgették az óráját, vagy végig városban használták rövid távokra, minden gödröt és padkát megtalálva. Persze létezik fehér holló, csak kevesen láttunk ilyet.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu
Mazdát ötmillióért
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor !
Használtautó vásárlásban szeretném segítségét, véleményét kérni. Keretem 5 millió, sok-sok válogatás és teszt után a választottam a Mazda 6. Évjárat 2015 vége(facelift), üzemanyag típusa benzin, karosszéria típusa.: sedan.
A csavar.: Féléve nézegetem a hirdetéseket, s azt vettem észre hogy a Revolution felszereltségű 2500 köbcentiméteres, automataváltós változatok közel egy árban vagy olcsóbban vannak hirdetve mint az alacsonyabb felszereltségű kétliteres kézi váltós változatok, ugyan olyan évjáratban és km futásban.
Kérdéseim.: mi lehet a kiváltó ok az aránytalan árkülönbözetnek? Van félni való egy ilyen autónál az automataváltótól vagy a több fedélzeti elektronikától?
Válaszát köszöni szépen.: Kiss János
Szakértőnk válaszol
Kedves János!
Az ok, amiért kevésbé vonzó a Mazda 6 a 2,5 literes benzinessel és automata váltóval a hazai piacon, a fogyasztás. A legmagasabb fenntartási költség pedig egy autó fenntartásában az üzemanyag. A gyár által ígért 6,5 literes vegyes fogyasztás a valóságban nehezen tartható 10 liter alatt.
Ha pedig sportosan vezet (mi másért venne 2500 köbcentis szívó benzinest?) és sokat városozik, hamar 11-12 literes átlag körül lehet számolni. A 2,0 benzin-kézi váltó kombináció sokkal takarékosabb, bár a valóság itt is több a gyár által ígértnél.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu