Immár hivatalos: a Peugeot Sport ott lesz a 2022/2023-as hosszútávú világbajnokságon (FIA WEC), ahol már vadonatúj szabályrendszer szerint fog versenyezni.
Az FIA a következő évadtól ugyanis alaposan átalakítja a WEC hosszútávú világbajnokság szabályzatát. A jelenlegi LMP1 géposztály helyébe a ’Hypercar’ kategória lép, méghozzá teljesen új koncepcióval: a gyártóknak (legalább 20 példányban gyártott) közúti modellekre kell alapozniuk versenyautójukat, az autóknak hétköznapi szemmel is vonzónak, autószerűnek kell lenniük (az aerodinamika nem lehet fontosabb, mint az esztétikum), és a költségeket is korlátozzák.
A cél, hogy az emberek hasonlóságot lássanak a hosszútávú világbajnokság csúcskategóriájában szereplő autók és a közúti hipersportkocsik között.
Az FIA konkrétan nem mondja ugyan ki, hogy kötelező a hibrid hajtás, de ráutaló magatartást folytat: egyrészt a belső égésű motor legnagyobb engedélyezett teljesítménye 750 LE, amit a gyártók az első tengelyre szerelt, legfeljebb 270 LE teljesítményű villanymotorral egészíthetnek ki, másrészt szigorúan maximálják az egy verseny során felhasználható üzemanyag mennyiségét.
Ami a Peugeot-t illeti, első hosszú távú versenyautójuk, a 905-ös 1990 és 1993, majd utódja, a dízelmotoros 908 HDI FAP 2007 és 2011 között versenyzett a La Sarthe versenypályán. Mérlegük három darab Le Mans-i győzelem (1992, 1993; 2009). Úgy volt, hogy folytatása is lesz a sorozatnak, de hiába készült el 2012-ben az összkerékhajtású hibrid 908 HYbrid4, a Peugeot végül visszavonulót fújt, és kilépett a bajnokságból.
A Peugeot 2022-ben esedékes visszatérése egyébként nem csak a sportrajongóknak öröm: a Hypercar széria előírásai szerint a WEC-ben részt vevő csapatoknak legalább 20 darab, a versenyautótól csak a jogi szabályozások által előírt minimális mértékben eltérő utcai változatot is kell készíteniük. Ennek a részletei még ugyanúgy nem ismertek, mint a versenyautó paraméterei, de van még két év a rajtig.