A jó gokartos eredmények után Michael Schumacher fia, Mick 2015-ben váltott együléses versenyautókra, két évet töltött a német és az olasz Forma-4-es bajnokságokban. A kis Schumi szintén két évet húzott le a Forma-3-as Európa-bajnokságban, tavaly meg is nyerte a címet, így magasabb kategóriába lépett tovább.
A 20 éves ifjonc idén Ferrari utánpótlásprogramjához is csatlakozva a Premánál vezetett az F2-ben, de első idényében nem volt túl meggyőző, mindössze egyetlen dobogós helyezése volt, a hungaroringi sprintfutamon tudott győzni.
Bár a korábbi eredményekkel összeszedett pontokkal kiválthatta volna a Forma-1-es versenyengedélyt, az ún. szuperlicencet 2020-ra, a legenda fia nem lép tovább a csúcskategóriába, ma, az F2-es szezonzáró hétvége előtt hivatalosan is megerősítették, hogy jövőre is marad a szériában a Prema pilótájaként.
.@SchumacherMick & @ShwartzmanRob will compete in the 2020 @FIA_F2 with @PREMA_Team https://t.co/yT8waGVvI6 pic.twitter.com/SCCPaojtqH
— PREMA (@PREMA_Team) November 28, 2019
„Ha lett volna Forma-1-es lehetőség, megragadtam volna. De világos, hogy nem adódott ilyen” – mondta Abu-Dzabiban a GPToday.netnek.
„A következő választás a Forma-2-ben maradás volt. Ez volt számomra a leglogikusabb, legkiszámíthatóbb döntés. A Forma-2-ben jövőre már más gumikat használunk, ami pozitívum lehet számomra, mert a Forma-1 2021-ben vált. Ha akkor fel tudok lépni az F1-be, lesz egy kis előnyöm, mert bár az alsóbb kategória nem ugyanaz, mégis tapasztalatokat gyűjthetek” – utalt a 18 colos abroncsok bevezetésére.
Schumachernek az ideinél ugyanakkor sokkal jobban kell teljesítenie 2020-ban, mert a Forma-4-es szuperlicencpontjai elévülnek, és ha nem végez az F2 élmezőnyében, akkor sem léphet fel az F1-be, ha akad szabad ülés.