A Forma-1-ben több mint egy évtizedes tilos a dohányreklám, és egészen a tavalyi évig csak a Ferrarinak volt – rejtőzködő – dohányszponzora, a Philip Morris.
Tavaly a Ferrari-partner a hagyományos dohánytermékek alternatívái felé mutató kampányt indított az olasz csapatnál, idénre pedig a McLaren is dohánygyártóval társult, az ezredforduló idején saját F1-csapatot is működtető British American Tobacco jelent meg náluk, szintén cigaretta-alternatívákkal.
Bár a Ferrari és a McLaren is kapott kritikákat a dohányos kapcsolatokért, az előbbi alakulatnál csak a név és a festés alkalmankénti változtatásával reagáltak, a wokingiak pedig még rá is erősítenek a viszonyra 2020-ban, jelentették be a szezonzáró hétvégén. Jövőre a BAT a McLaren „első számú” – de nem névadó – partnere lesz az F1-ben és a wokingiak Indycar-projektjében is.
A McLaren-vezér, Zak Brown elárulta, hogy a festésre is komoly hatással lesz a magasabb szintre lépő együttműködés.
„A dizájn egészen különleges lesz, bár majd csak az új autón, februárban mutatjuk majd be” – mondta a Motorsport.comnak.
„Azt hiszem, tetszeni fog majd, amit látnak majd a BAT megjelenésével a különböző kategóriákban. De nem szeretném elrontani a dolgot. Azért annyit elárulok, hogy nagyon ütős, feltűnő lesz az autó a pályán.”
Brown sietett leszögezni, hogy a három éve visszahozott hagyományos McLaren-szín, a papaja marad jövőre is.
„A BAT a legnagyobb partnerünk, de megtartjuk a papját. Azzal ünnepeljük a McLaren történelmét.”