A hétvégi Abu-Dzabi Nagydíj lesz Nico Hülkenberg utolsó Forma-1-es futama – legalábbis egyelőre. A német majd’ tíz év után kényszerül távozni a száguldó cirkuszból, miután a Renault leigazolta Esteban Ocont a következő évre, majd minden hely elkelt a 2020-as rajtrácson. Egyelőre nem tudni, mit tartogat a német számára a jövő – hírbe hozták őt a Forma-E-vel és az IndyCarral is többek között.
Hülkenberg egy friss interjúban elmondta, hogy nem bánkódik a kialakult helyzet miatt, és elmondása szerint készen áll arra, hogy néhány hónapot a motorsport világán kívül töltsön el. „Őszinte leszek: jól vagyok. Egyáltalán nem új ez a helyzet, mivel egy ideje már tudtam, hogy ez lesz. Ettől függetlenül rendben vagyok” – árulta el.
„Ráadásul még izgatott is vagyok, hiszen most egy fejezet lezárult, és megnyílik egy új. Hogy mi fog történni a jövőben és mi nem, én sem tudom, és más sem” – magyarázta álláspontját. „Néhány hónapra el is akarok szakadni egy kicsit a motorsporttól, aztán meglátjuk, mit diktál az eszem és a szívem.”
Az egyesült arab emírségekbeli idényzáró előtti napokban a 2012-es Brazil Nagydíjat nézte vissza Hülkenberg, melyen akár a győzelemre is esélye lett volna – ám 17 körrel a leintés előtt összeütközött Lewis Hamiltonnal, amiért megbüntették, így csak az ötödik lett, a győzelem pedig Jenson Button ölébe hullott.
„Ironikus, ami történt: a múlt héten feküdtem az ágyban, a Sky klasszikus futamokat adott, és amikor bekapcsoltam, pont az a verseny volt műsoron” – elevenítette fel a történteket Hülkenberg. „Vezettem, és amikor mindezt újra láttam, vérzett a szívem. Ez volt az a bizonyos nap. A biztonsági autós fázis előtt 50 másodperccel vezettem a futamot – nagyon különleges verseny és nagyon különleges nap volt az, és persze egy nagyon fiatal Hülkenberg.”
„Talán, de mindig nehéz megmondani, hogy mi történhetett volna egy-egy szituációban” – felelte a kérdésre a német, hogy másképp alakult volna-e a pályafutása, ha sikerült megnyernie azt a futamot.
A 2012-es Brazil Nagydíj videós összefoglalója
Hülkenbergnek a későbbiekben már nem nyílt lehetősége arra, hogy a dobogó legfelső fokán pezsgőzhessen, sőt még a legjobb három között sem tudott végezni – pedig például az idei Német Nagydíjon is volt rá esélye, amíg falhoz nem csapta a Renault-t. Így – a vasárnapival együtt – 177 nagydíjrajtot felölelő pályafutásának legnagyobb sikere a 2010-es brazil hétvégén szerzett első rajtkocka marad, futamon szerzett legjobb eredménye a negyedik hely, amit háromszor is elért.