A 2021-es szezonnal kezdődő, új Forma-1-es érában számos dolog fog változni az autókon, a „szívük” azonban marad a régi, vagyis megőrzik a 2014-ben bevezetett V6-os turbós hibrid motorformulát. A négy beszállító – a Mercedes, a Ferrari, a Honda és a Renault – elérte a célját, így még a hőenergia-visszanyerő rendszer (MGU-H) sem repül.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto biztos benne, hogy a következő néhány évben közelebb kerülnek egymáshoz a motorgyártók termékei a teljesítmény tekintetében. „Lesznek szigorítások, ebből adódóan hisszük, hogy nem lesz szükség olyan szintű fejlesztésre, mint manapság. Várható, hogy lesz néhány elem, amiket be fognak fagyasztani” – gondolja az olasz szakember.
„E tény miatt, miszerint bizonyos komponenseket már most elkezdtünk befagyasztani, úgy gondoljuk, hogy egyes fejlesztési szakaszokban igen csekély előny származik majd csupán. Ez pedig jó a fenntarthatóság szempontjából. Így mindannyiunknak meggyőződése, hogy lesz majd egyfajta kiegyenlítődés. Már most is közeledünk egymáshoz, és ez a következő periódusban végbe is fog menni, egészen biztos.”
A Mercedes és a Renault hosszú távra szóló beszállítói szerződéssel rendelkeznek, a Honda azonban csak a 2021-es idényre hosszabbította meg szerződését a Red Bull-lal és fiókcsapatával, a Toro Rossóval (ez utóbbi a jövő évtől már Alpha Tauri néven fut).
A Honda F1-es technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu elmondta, a japán gyártó is hajlik a befagyasztás felé. „Szeretnénk, ha megtörténne” – tette egyértelművé a Honda álláspontját. „Csakhogy mi egy kicsit később kezdtünk, mint a többiek, így az ő fejlődési görbéjük egyenesebb, és ezért mondja Mattia azt, amit, de mi még mindig tanulunk és fejlődünk.”
„Emellett a költségeket is vissza kell fognunk. A Honda nagyon sokat költ, ahogyan az összes többi gyártó is, de próbáljuk olcsóbbá tenni a motorunkat. Vannak is olyan területek, melyeket meg tudunk hagyni jelenlegi formájukban” – tette hozzá.
A Mercedes és a Renault másképp látja a helyzetet. Abban egyik gyártó sem ért egyet, hogy mekkora különbségek lesznek majd a motorok között, ha a szabályok következetesek maradnak.
„Meglátják majd, hogy hosszú távon a motorteljesítmény stabilizálódni fog” – nyilatkozta a Mercedes főnöke, Toto Wolff. „Úgy gondolom, láttunk igen kiemelkedő motorteljesítményt is, ahogy láttunk nagyon jó futamokat a Ferrari részéről, és a Renault is feljebb lépett egy szinttel. Azt gondolom, hogy egy sokéves ciklust elnézve ezek az ugrások kisebbé válnak, ahogyan minden más érett ágazatban is.”
Cyril Abiteboul a Renault részéről hozzátette, hogy új folyamatokkal és új anyagokkal továbbra is lesz lehetőség a nagyobb áttörésekre. „Rémisztően sok az innováció. Kicsit sajnálatos, hogy erről nem beszélhetünk, mert minden titkos” – magyarázta.
„Továbbra is rengeteg ötlete van mérnökeinknek, és ezt remek látni. Sok fiatal srácot vettünk fel, akik épphogy végeztek az egyetemen. Nem feltétlenül szenvedélyük a Forma-1, de azt elmondhatom, hogy a feladatukat szenvedéllyel csinálják, főként a belső égésű motor és a motorerő terén” – jegyezte meg.