2020-ban Zandvoort fogadja a Forma-1-et, az európai versenyhelyszínek közül elsőként. A tengerparti pályán utoljára 1985-ben rendeztek világbajnoki futamot, azóta pedig eljárt az idő az aszfaltcsík felett. A létesítmény modernizálására nincs sok idő, ráadásul a tervek alapján bőven akad majd teendő.

A májusi versenyig többek között új gyalogos alagutakat, orvosi központot és bokszépületet szeretnének felhúzni a hollandok Zandvoortban. A versenyzésre azonban a legnagyobb hatással a nyomvonal részleges átalakítása lesz: a célegyenesre fordító gyors jobbos 32 százalékos lejtést kap, így ez lesz a legdöntöttebb kanyar a Forma-1 modern történetében. A megújuló pályáról már elkészültek az első hivatalos látványtervek is.

Képeken az új F1-es pálya döntött kanyarja 2

Korábban voltak már meredekebb fordulók is, ilyen volt például a monzai ovál két visszafordítója, vagy a sportág hőskorából a németországi AVUS, ahol a két világháború után egyetlen F1-es nagydíjat tartottak, 1959-ben.

A pálya elején található, az eredeti tervezőjéről, John Hugenholtzról elnevezett kanyart is némileg megdöntik, és szűkebb ívűre építik. Ezek az átalakítások a nagyobb kanyarsebességet szolgálják. Mindemellett legalább a pálya felét újraaszfaltozzák.

Képeken az új F1-es pálya döntött kanyarja 3

Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!