Az Adobe Analytics, a szoftvergyártó Adobe gazdaságkutató intézetének adatai szerint az amerikaiak 20 százalékkal többet költöttek online vásárlásokra pénteken, mint tavaly ugyanezen a napon.

Az online eladások terén ugyanakkor még mindig a tavalyi Cyber Monday (kiber hétfő) a listavezető, amelyen az amerikaiak 7,9 milliárd dollárt költöttek internetes vásárlásra, és az Adobe Analytics szerint az idei kiber hétfőn az online költések elérhetik a 9,4 milliárd dollárt is.

Az amerikai kereskedők rendszerint a fekete péntektől karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük egyötödét, ezért jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap elnevezése is egyes magyarázatok szerint arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordulhat át a veszteséges „vörösből” a nyereséges „fekete” tartományba.

Az Egyesült Államokban a hálaadást követő nap hosszú évtizedek óta a karácsonyi vásárlási szezon kezdetének számít, amikor hosszú nyitva tartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. A hálaadást követő hétfőre 2005-ben hirdették meg először az internetes vásárlás ösztönzését szolgáló Cyber Monday-t.