Sokak szerint el kell már felejteni a benzinmotort, a Wankel pedig születése óta bukásra ítélt technológia. Mégis, ha a józan érveket félretesszük, ezekre a gépekre szükség van. Mert kell ez a hang, ez az erő, ami csak így jön elő, négy rotorból, óriási csigával, ezer lóerővel. Nem kell, hogy minden sarkon álljon egy, de ha versenypálya, akkor ezeket sosem szabad hagyni kipusztulni.
Íme a Mazda RX-7 bőrbe varrt szörny első indítása még 2016-ból. Izgalom a javából.
Ezzel nem szabad előre szaladni, jöjjön egy belső kamerás felvétel. Amikor azt hiszed, tiltani fog, akkor kezd el igazán pörögni. David Mazzei egy olyan élményt üldözött ezzel az autóval, amit a kilencvenes évek F1-es gépei adtak. A tízezer fölé pörgő mechanikus kakofóniát, azt a szétesés határán álló zajt, amit mindannyian imádunk. Ez nem volt egyszerű küldetés a turbó miatt, de a kipufogórendszer tudatos és aprólékos hangolásával végül sikerült elérni a keresett hatást.
A motor blokkját egy új-zélandi műhely építette, két kétrotoros 13B-t fűztek össze. Hogy mennyi probléma volt ezzel a géppel az elmúlt években, azt könnyű elképzelni, amikor egy Garrett GTX5533R kezd tölteni, ott nincs kegyelem, a hűtésnek, az olajellátásnak tökéletesnek kell lennie. Végül egy profibb felvétel a fékpados mérésről.
Aki pedig egy kellemes riportot szeretne hallani az építővel, az nézze a következő videót végig, ha pedig csak a veretésre kíváncsi, akkor a második felét.