A verseny tavaly és idén sem volt valami izgalmas, sőt, idén talán a szezon leglaposabb futama volt, így felmerült, hogy a tesztpálya jellege miatt szabadon konfigurálható helyszínre 2020-ra új nyomvonalat jelöljenek ki az F1-nek.
A szervezők bemutatták a terveket a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és az F1 vezetésének, akik jelenleg mérlegelik, mit is valósítsanak meg azokból.
„Megkérdeztem őket, mit tehetnénk, a szervezők pedig egy teljesen új nyomvonallal álltak elő, ami egyáltalán nem volt Paul Ricard-os” – mondta a Motorsport.comnak az F1 versenyigazgatója, Michael Masi.
„Egy új pálya, teljesen más tészta. De a kérésem tulajdonképpen erre is irányult, hogy kiderüljön, mi lehetséges. Szóval most ott tartunk, hogy visszajelzem, melyik ötlet jó, mivel értek egyet. Dolgozunk rajta, meglátjuk, mit tehetünk.”
Masi elsősorban a pálya első szektorában fogadná el a változtatásokat, a többihez nem tud vagy akarna nyúlni.
„A látottak alapján az első szakaszon javasolnék változtatást. De megtartjuk a sikánt, a Signes-t és a Beausset-t, mert azok adják a pálya karakterét. Az 1-es és a 4-es kanyar között változtathatnánk, ott gyorsabbá tehetnénk a pályát.”
„Mindenki azt mondja, hogy vegyük ki a sikánt (a hátsó, Mistral egyenesből – a szerk.), az majd megoldja a problémákat. Persze, de ez csak még több problémát szülne, ugyanis ott van egy 10 ezer férőhelyes lelátó, a Forma-1-es versenyzők fő bevétele pedig a jegyeladás. Szóval hova rakjuk azt a 10 ezer embert? Emellett az előzések többsége is ott történt.”
„Egy kicsit változtathatunk a konfiguráción, keményebb féktávot hozhatunk létre, ami aztán 20 méterrel megnyújthatja a második részt, ahol egy harmadik DRS-zónával együtt szintén lehetnének előzések” – magyarázta Masi.