Szerdán Abu-Dzabiban tényleg finiséhez ért a 2019-es Forma-1-es szezon, az idei autók utoljára gördültek pályára hivatalos keretek között a Pirelli kétnapos gumitesztjének második napján.
A leggyorsabb a Williams Mercedes-kötődésű ifjonca, George Russell lett, az angol a tavaszi bahreini tesztelés után idén másodszorra vezethette a bajnokcsapat autóját. Ahogy a Merci-főnök már korábban hangsúlyozta, Russellnek most semmit sem kellett bizonyítania, tisztán a tesztelési munkára koncentrálhatott, míg az állandó versenyzők, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton Malajziában, a névadó szponzor Petronasnál ünneplik az idei sikereket.
Roll out 👊 @GeorgeRussell63 is back behind the wheel of the W10 for the first time since Bahrain!
One last day of #F1Testing before we call a wrap on @F1 2019 🎬 pic.twitter.com/VFn8yjC8HJ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 4, 2019
Russellen kívül csak a ferraris Charles Leclerc és a Racing Point-os Lance Stroll futott 1:,37-es kört a Yas Marinán, igaz, az eltérő programok miatt az időknek gyakorlatilag nincs jelentősége.
A Ferrarinál tegnap Sebastian Vettel keveredett incidensbe, amikor a Racing Point-os Sergio Perez megforgatta, ma pedig Leclerc-nek volt kalandja, a monacói a 13-as kanyarban dobta el az autót, a vörös gépet trélerrel vitték vissza a garázsba.
Ich hab diese Bilder jetzt bei LAT Images gesehen, frag mich was passiert ist… pic.twitter.com/Ishhd28ed0
— tami. (@Vetteleclerc) December 4, 2019
Reste 15 minutes avant la fin de la deuxième et dernière journée d’essais à Yas Marina. Peu de machines ont commencé à tourner sur la piste après que le drapeau rouge a été brandi pour l’accident de Charles Leclerc pic.twitter.com/mefCNLSp7a
— MAXIME🔴KYLIAN (@MaxKylCPB) December 4, 2019
A Renault-nál folytatta a munkát a 2020-ra leigazolt Esteban Ocon, ahogy a Williamsnél is autóba ült a jövő évi versenyző, Nicholas Latifi, igaz, a kanadai csak fél napot kapott, mert a fizetős Roy Nissany kedd után ma is körözhetett az egykor szebb napokat látott brit alakulat járgányával.
A Haas a szimulátoros tesztelőjét, a világbajnok-unoka Pietro Fittipaldit küldte pályára.
And that’s a wrap!
2019 track action ✅1️⃣2️⃣8️⃣ laps for @OconEsteban today.
P6️⃣, ⏱ 1:38.950 #RSspirit #AbuDhabiTest pic.twitter.com/FNFjWUWcbi— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 4, 2019
A kétnapos teszt során a csapatok nem csak a 2020-as gumikat próbálgatták, az idei 2019-es abroncsokkal hasonlították össze a Pirelli jövő évre szánt termékét, hogy az azonos körülmények között gyűjtött adatok alapján a jövő hét elejéig eldönthessék, szeretnék-e az új gumikat, vagy inkább maradnak az ideieknél a következő szezonban is.
A 2020-as gumik ejtéséhez, az ideiek megtartásához hét csapatnak kellene együtt szavaznia.
#F1Testing comes to a close…@lance_stroll finishes P3 with a 1:37.999 👊
All this means one thing to our mechanics apparently… IT’SSSSS CHRISTMASSSSS 🎅
(Still too soon?)#MakeItCount #F1 pic.twitter.com/R4KBNM8ZfE
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) December 4, 2019
Az F1-ben a mai nappal „bezárt a bazár”, aktuális autók legközelebb jövő februárban lépnek pályára a barcelonai teszten (vagy az azt megelőző pár napban).