Miután a 2018-as Kanadai Nagydíjon a modell Winnie Harlow a kelleténél egy körrel korábban intette le a versenyt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2019-re szabályt módosított: a látvány kedvéért megmaradt ugyan a valódi zászló, de az idei évtől a Forma-1-es nagydíjak végét hivatalosan a pálya mellett található LED-jelzőpaneleken megjelenített minta jelezte.

Az ötlet jónak tűnt, de a valóság közbeszólt: az idei Japán Nagydíjon a gépi rendszer is hasonló hibát eredményezett, a szuzukai futamot is egy körrel előbb „intették le”.

Az FIA Motorsport Világtanácsa (WSMC) legfrissebb F1-es döntései egyebek mellett ezt a kérdést is kezelték: 2020-tól újra a fizikai, ember által lengetett kockás zászló jelenti majd a futamok hivatalos végét.

A WMSC az Abu-dzabi Nagydíjon a Ferrarinál talált üzemanyag-diszkrepancia kapcsán pontosított a mennyiségek lejelentésére és a mintavételezésre vonatkozó előírásain 2020-ra.

A jövő évi, rekordhosszú, 22 fordulós szezonra megemelték a büntetés nélkül bevethető mozgásienergia-visszanyerő (MGU-K) erőforrás-komponensek számát, az idei kettő helyett három darab áll majd rendelkezésre az idény során, hátrasorolás csak a negyedik új egység beszerelése után jár majd.

F1: Hátraarc, újra a kockás zászló zárja a futamot 1

Új előírás, hogy a jövő évtől a tesztek alkalmával tilos lesz le- és eltakarni az autókat és a garázsokat, a nézők élveznek majd elsőbbséget.

A WMSC három 2021-es kizárólagos alkatrész-beszállító kiválasztását is bejelentette: az F1 új korszakában a – már 18 colos – felniket minden csapatnak a BBS gyártja és szállítja, míg az üzemanyagpumpát az olasz Magneti Marelli, a -vezetékeket pedig a német Bosch adja a motorgyártóknak.