Sorban harmadszor nyert crossover a JCOTY-n, az 1980-ban alapított japán év autója díjon. Miután tavaly a Volvo XC40, előtte pedig az XC60 lett az első, most a Toyota RAV4 vitte el a pálmát.
A 60 szakújságíróból álló zsűritől összesen 436 pontot kapott a RAV4. A második helyen a Mazda3 végzett 328 ponttal, a harmadik a BMW3 (és ezzel az év import autója) 290 pontot kapott. Nem fért fel a dobogóra a Toyota Corolla (118p), a Jaguar I-Pace (109) és a Jeep Wrangler (56) sem; utóbbi azzal vigasztalódhatott, hogy elnyerte az Év emocionális autója díjat.
További két különdíjat is kiosztottak: a Nissan Skyline félautonóm mobilitási technológiája, a ProPilot 2.0 az év innovációja, a Mitsubishi eK Cross / Nissan Dayz ikerpár pedig az év törpeautójának járó trófeát vehette át. Ez utóbbiak Japán másik nagy év autója versenyén, a JRC Car of the Year megmérettetésen az abszolút első helyen végeztek, ahogy a ProPilot is technológiai díjat nyert ugyanott.
1980 óta a Honda tizenegy, a Toyota kilenc (+1 a Lexusnak), a Mazda hat Japán Év Autója díjjal térhetett haza. A Mitsubishinek és a Nissannak négy-négy, a Subarunak és a Volvónak kettő-kettő díja van, a Lexus és a Volkswagen egy-egy díjat nyert el.
Az importautókat 1994 óta díjazzák külön listán. A Mercedes a favorit összesen hét győzelemmel, a BMW mostani elsőségével öt aranyérmet tudhat magának. A VW négyszer, a Citroën kettőször győzött, az Alfa Romeo, a Jaguar, az MG, a Renault és a Rover egy-egy év importautója díjat vihetett eddig haza.