A kétezres évek elején Michelisz Nobert valószínűleg nem gondolt arra egy monitor előtt ülve, hogy 35 évesen egy korábbi F1-es pilóta után ő lesz a túraautózás csúcskategóriájának győztese. Az út Himesházától Sepangig hosszú volt, de beérett végül a kemény munka gyümölcse.

Norbi vasárnap ugyanis a WTCR szezonzáróján bebiztosította a bajnoki címet, megküzdve a hondás Esteban Guerrierivel, a négyszeres világbajnok Yvan Müllerrel és az évad során számtalan világklasszis pilótával. A szimulátorozás világából a legjobbak közé kerülő versenyző eddigi pályafutására az alábbi képgalériában tekintünk vissza.

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 1

Így kezdődött minden: Norbi nagybátyja épített egy terepgokartot, mellyel a himesházi kisfiú egyre gyorsabban, ügyesebben ment

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 2

A Forma-1-es közvetítések szakkommentátora, Wéber Gábor látta, mire képes Norbi a virtuális pályákon, ezért meggyőzte Zengő Zoltánt, hogy adjon a fiatalnak egy lehetőséget. Norbi hamar meghálálta a bizalmat: 2005-ben a Suzuki Swift-kupában nyert, 2006-ban pedig a Renault Clio-kupa legjobbja lett

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 3

A magyar sikerek után nem jöhetett más, mint Európa bevétele: 1,5 év alatt ez is sikerült, 2009-ben Norbi megnyerte a SEAT Leon Eurocupot. Már ebben a szezonban belekóstolt a WTCC világába egy SEAT volánja mögött, sebességével felhívta magára a figyelmet

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 4

Norbi első teljes szezonjában, 2010-ben a pontverseny 9. helyén végzett, de ennél sokkal kiemelkedőbb makaói győzelme és dobogója Japánból. Ezekkel a sikerekkel nemzetközi szinten is megismertette a rajongókkal és szakértőkkel a számukra gyakran kimondhatatlan Michelisz nevet

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 5

2011-re BMW-re váltott a Zengő, Norbi pedig a bajor technikát a dobogó második fokáig repítette a Hungaroringen. Először pezsgőzhetett a versenyző hazai pályán

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 6

A szezont számos hiba is tarkította, a hátul hajtó autó okozott meglepetéseket. Végül nyolcadikként végzett a bajnokságban

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 7

2012-ben Michelisz a privát versenyzőknek kiírt Yokohama Trophyt megnyerte, és a Hungaroringen is a dobogó tetejére állhatott. Két dobogót szerzett még ezen kívül, a pontversenyben a hatodik lett. A jobb oldalon Zengő Zoltán viszi Norbi sisakját

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 8

A Honda Civic volánjánál Norbi visszatért az elsőkerék-meghajtású autókhoz 2013-ban. A gyártó hazai pályáján, Japánban összejött a futamgyőzelem, összesítésben pedig egy újabb hatodik hely, de 155 helyett 185 ponttal és hét dobogóval

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 9

Mindössze négy dobogós helyezést hozott a 2014-es szezon, futamgyőzelem nélkül. Ám Norbit kárpótolhatta a minden korábbinál stabilabb teljesítmény, minden futamon pontot szerzett, ahol célba ért, egyszer sem esett ki és csak egyetlen versenyen nem indult. Az eredmény egy negyedik hely

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 10

Újabb futamgyőzelem itthon, de csak egy hatodik hely az összetettben – ez a 2015-ös szezon mérlege. Érezhető volt, hogy Norbi évek óta a határokat feszegeti a Zengőnél, a keretek miatt ennél jobb eredmény elérése nem igazán volt lehetséges

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 11

2016-ban aztán jött a váltás: gyári szerződést kapott Michelisz a Hondától, a pilóta a túraautózás legjobb versenyzőitől és mérnökeitől tanulhatott – nem mellesleg jóval szabadabb keretek között versenyezhetett, élete során talán először. A pénz már nem számít ezen a téren. Végül néhány ponttal lemaradt az összetettbeli dobogóról, a negyedik lett

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 12

A nagy sikerhez először 2017-ben járt közel Norbi, de a katari szezonzáró időmérőjén közbeszólt egy fékhiba, ami az egész hétvégét megpecsételte. Tulajdonképpen csatába sem tudott szállni Thed Björk ellen, világbajnoki ezüstöt ért három futamgyőzelme és hat dobogója

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 13

A túraautózás csúcskategóriája elvesztette ugyan a világbajnoki besorolást, a túraautó-világkupában azonban minden korábbinál nagyobb és erősebb mezőny gyűlt össze. Norbi otthagyta a Hondát és a Hyundaihoz igazolt, csapattársa a veterán Gabriele Tarquini lett. A szezon elején nem ment jól a szekér Michelisznek, így a hajrában az olasznak segített, aki végül bajnok is lett

Himesházi kisfiúból a túraautózás trónjára 14

2019-ben Norbi minden szempontból sikeres évet zárt: habár az első futamok szintén nem alakultak a lehető legideálisabban, a hungaroringi harmadik futamtól kezdve a dobogó visszatérő vendégévé vált a versenyző. 5 győzelemmel és 10 pódiummal a zsebében emelhette magasra a 120 centi magas bajnoki trófeát