A kétezres évek elején Michelisz Nobert valószínűleg nem gondolt arra egy monitor előtt ülve, hogy 35 évesen egy korábbi F1-es pilóta után ő lesz a túraautózás csúcskategóriájának győztese. Az út Himesházától Sepangig hosszú volt, de beérett végül a kemény munka gyümölcse.
Norbi vasárnap ugyanis a WTCR szezonzáróján bebiztosította a bajnoki címet, megküzdve a hondás Esteban Guerrierivel, a négyszeres világbajnok Yvan Müllerrel és az évad során számtalan világklasszis pilótával. A szimulátorozás világából a legjobbak közé kerülő versenyző eddigi pályafutására az alábbi képgalériában tekintünk vissza.
Így kezdődött minden: Norbi nagybátyja épített egy terepgokartot, mellyel a himesházi kisfiú egyre gyorsabban, ügyesebben ment
A Forma-1-es közvetítések szakkommentátora, Wéber Gábor látta, mire képes Norbi a virtuális pályákon, ezért meggyőzte Zengő Zoltánt, hogy adjon a fiatalnak egy lehetőséget. Norbi hamar meghálálta a bizalmat: 2005-ben a Suzuki Swift-kupában nyert, 2006-ban pedig a Renault Clio-kupa legjobbja lett
A magyar sikerek után nem jöhetett más, mint Európa bevétele: 1,5 év alatt ez is sikerült, 2009-ben Norbi megnyerte a SEAT Leon Eurocupot. Már ebben a szezonban belekóstolt a WTCC világába egy SEAT volánja mögött, sebességével felhívta magára a figyelmet
Norbi első teljes szezonjában, 2010-ben a pontverseny 9. helyén végzett, de ennél sokkal kiemelkedőbb makaói győzelme és dobogója Japánból. Ezekkel a sikerekkel nemzetközi szinten is megismertette a rajongókkal és szakértőkkel a számukra gyakran kimondhatatlan Michelisz nevet
2011-re BMW-re váltott a Zengő, Norbi pedig a bajor technikát a dobogó második fokáig repítette a Hungaroringen. Először pezsgőzhetett a versenyző hazai pályán
A szezont számos hiba is tarkította, a hátul hajtó autó okozott meglepetéseket. Végül nyolcadikként végzett a bajnokságban
2012-ben Michelisz a privát versenyzőknek kiírt Yokohama Trophyt megnyerte, és a Hungaroringen is a dobogó tetejére állhatott. Két dobogót szerzett még ezen kívül, a pontversenyben a hatodik lett. A jobb oldalon Zengő Zoltán viszi Norbi sisakját
A Honda Civic volánjánál Norbi visszatért az elsőkerék-meghajtású autókhoz 2013-ban. A gyártó hazai pályáján, Japánban összejött a futamgyőzelem, összesítésben pedig egy újabb hatodik hely, de 155 helyett 185 ponttal és hét dobogóval
Mindössze négy dobogós helyezést hozott a 2014-es szezon, futamgyőzelem nélkül. Ám Norbit kárpótolhatta a minden korábbinál stabilabb teljesítmény, minden futamon pontot szerzett, ahol célba ért, egyszer sem esett ki és csak egyetlen versenyen nem indult. Az eredmény egy negyedik hely
Újabb futamgyőzelem itthon, de csak egy hatodik hely az összetettben – ez a 2015-ös szezon mérlege. Érezhető volt, hogy Norbi évek óta a határokat feszegeti a Zengőnél, a keretek miatt ennél jobb eredmény elérése nem igazán volt lehetséges
2016-ban aztán jött a váltás: gyári szerződést kapott Michelisz a Hondától, a pilóta a túraautózás legjobb versenyzőitől és mérnökeitől tanulhatott – nem mellesleg jóval szabadabb keretek között versenyezhetett, élete során talán először. A pénz már nem számít ezen a téren. Végül néhány ponttal lemaradt az összetettbeli dobogóról, a negyedik lett
A nagy sikerhez először 2017-ben járt közel Norbi, de a katari szezonzáró időmérőjén közbeszólt egy fékhiba, ami az egész hétvégét megpecsételte. Tulajdonképpen csatába sem tudott szállni Thed Björk ellen, világbajnoki ezüstöt ért három futamgyőzelme és hat dobogója
A túraautózás csúcskategóriája elvesztette ugyan a világbajnoki besorolást, a túraautó-világkupában azonban minden korábbinál nagyobb és erősebb mezőny gyűlt össze. Norbi otthagyta a Hondát és a Hyundaihoz igazolt, csapattársa a veterán Gabriele Tarquini lett. A szezon elején nem ment jól a szekér Michelisznek, így a hajrában az olasznak segített, aki végül bajnok is lett
2019-ben Norbi minden szempontból sikeres évet zárt: habár az első futamok szintén nem alakultak a lehető legideálisabban, a hungaroringi harmadik futamtól kezdve a dobogó visszatérő vendégévé vált a versenyző. 5 győzelemmel és 10 pódiummal a zsebében emelhette magasra a 120 centi magas bajnoki trófeát