The Weeknd Blinding Lights című számára vasalt a Mercedes néhány olyan képkockát, amitől minden autórajongó szíve tuti megdobban, márkától függetlenül.

Vonatkoztassunk el a Mercedestől, hiszen ez a reklám az autóipar mérföldköveit és popkulturális befolyását tálalja nekünk, olyan formában, hogy egyelőre ötször néztük újra egymás után.

 

Az EQC nemcsak egy újabb elektromos prémiumautó a piacon, hanem a bizonyíték arra, hogy a márka, amelynek neve egyet jelent az autózás történetével, a Szép Új Elektromos Világban is képes lesz megőrizni státuszát. És ez nem reklámduma, ezt azután írtuk, miután kipróbáltuk a Mercedes elektromos autóját.

Az EQC szerkezetileg nagyrészt a GLC-re épül, de persze a lemezek alatt-fölött mindenütt más van, mint amit a hagyományos technikájú Mercedes SUV-ban találunk. Elöl például egy csőből hajlított-hegesztett keretben lakik az egyik motor és a kapcsolódó hajtáslánckomponensek, az egész úgy kialakítva, hogy baleset esetén lehetőleg se az utastérbe ne zúduljon be a fémtömeg, se az akkumulátort ne préselje össze, tépje fel a sok vas. Az akku, ez a 652 kilós, 80 kWh-s lítiumtömb a padló alá került, a hátsó kerekek közé pedig egy másik motor és a töltésvezérlő elektronika fészkelte be magát.

Mindkét motor 150 kW-os, de a két egység nem egyforma. Még a tekercselésük is más, az első motort hatékonyságra, a hátsót pedig gyors teljesítményleadásra optimalizálták. Nyugis, békés haladáskor inkább az első motor dolgozik, lepadlózva pedig a hátsó motor a felelős a gyors reakcióért. Mivel az EQC egy Mercedes, a motorokat rezgéscsillapító blokkokkal rögzítették a segédvázakhoz, hogy a kabinba ne jusson be semmi a zajukból, vibrációjukból.

Nem kérdés, hogy a Mercedes ezzel a klippel elkészítette az év reklámját 2

Érdekes, hogy a fedélzeti töltőelektronika csupán 7,4 kW-os, vagyis otthoni konnektorból vagy külön megvásárolt falitöltőről akkor se tudjuk ennél nagyobb teljesítménnyel tölteni az akkut, ha akármennyi amperünk is van. A teljesen lemerült EQC feltöltése ennek megfelelően otthoni töltőről vagy utcai AC-töltőről (e.On, e-Mobi, Elmű-Émász töltőoszlopok és társaik) minimum 11 óra. A gyors újratöltést a Combo-csatlakozós egyenáramú villámtöltőkkel lehet megoldani, maximum 110 kW teljesítménnyel; ennyit tud fogadni az EQC.