Jövőre fog bemutatkozni az elektromos Citaro csuklós változata – tudta meg a Sustainable-bus.com. A premiernek még hivatalos időpontja nincs, azonban hosszú idő óta ez az első pozitív hír a modellel kapcsolatban. 

Mint ismeretes, a Daimler korábban a brüsszeli Busworld kiállításon tervezte bemutatni a Citaro G-t, azonban a német cég standján végül csak az eddig is ismert sajtófotókat lehetett látni vele kapcsolatban. A szóló változat ugyanakkor már egy éve sorozatgyártásban van és 2019 első kilenc hónapjában összesen 65 darabot értékesítettek belőle, főleg Németországban. 

Jövőre érkezik a csuklós eCitaro 1

Az új eCitaro G alapvetően a dízeles változatra épül és három, illetve négy ajtóval készülhet. A 18,13 méter hosszú autóbusz akár 145 utas szállítására is alkalmas lehet, de befogadóképessége nagyban függ az akkumulátorcsomagok számától is, hiszen a legnagyobb, 12 modulos változat esetén a utaskapacitás „csak” 136 főt tesz ki. Az autóbusz teljes mértékben alacsonypadlós, fedélzetén legfeljebb 45 ülőhely állhat rendelkezésre. 

A Citaro G alapból a ZF AxTrax kerékagymotorral szerelt portáltengelyével készül, de szükség esetén akár két hajtott tengellyel is rendelhető lesz. 2021-re a Mercedes-Benz szeretne jelentős előrelépést tenni az akkumulátorok terén, ennek megfelelően megjelenhetnek az eCitaróknál lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) Akasol akkumulátorok. Összteljesítményük pedig akár 330 kWh is lehet az eCitaróknál, ami már megfelelő hatótáv lehet a városi alkalmazások esetén.

Elképzelhető egyébként, hogy a csúszás hátterében az új akkumulátorok állnak, vagyis a Mercedes-Benz úgy döntött, hogy bevárja az új egységeket a csuklóssal és nem a meglévő, szóló Citaróban használt akksikkal mutatja be a csuklós változatot. Ebben az esetben az sem lenne meglepő, ha csak a jövő évi IAA-n rántanák le a leplet az eCitaro G-ről.