2020. január elsejétől viszont nincs kecmec: Magyarországon is kötelezően megjelenik az E10-es – azaz egytized rész etanolt tartalmazó – 95-ös benzin.
De van ezzel egy apró gond: amennyiben olyan autóba tankolunk E10-es üzemanyagot, amely azzal nem kompatibilis, az európai autógyártók szövetsége, az ACEA tanácsát követve a legjobb leereszteni az üzemanyagot és újratölteni a tartályt más, engedélyezett minőségű benzinnel.
Az ACEA az irányelv hatályba lépése óta folyamatosan listázza azokat a járműveket, amelyek nem üzemeltethetők E10-es üzemanyaggal. Az alábbi linken pedig található egy online kereső, ami megkönnyíti a dolgod, ha netán a tegnap közzétett listánkon nem találtad meg az autód és nem tudod eldönteni, hogy tankolhatsz-e E10-es benzint.
(ne ijedj meg, használata roppant egyszerű akkor is, ha nem tudsz németül)
Miért lehet gond az E10 és mit jelent?
Az E10-es jelölésű benzin 10 százaléknyi etanolt tartalmaz, míg az E5 jelzésű csupán 5 százalékot.
Környezetvédelmi szempontból ez örvendetes (ennyivel kevesebb kőolajszármazékot égetünk el utazásaink során), viszont számos korosabb autó, illetve bizonyos, az etanolra nem felkészített járművek esetében mechanikus problémákat okozhat az üzemanyagba adagolt alkohol.
Nem kell pánikba esni, ugyanis az E10-es kötelezettség csak a 95-ös oktánszámú üzemanyagokra vonatkozik, más oktánszámú benzinre nem. Szóval 98-as vagy 100-as oktánszámút továbbra is bátran tankolhatsz, ha nem bírja az etanolt a verda.