1963-ban váltotta le a Porsche a 356-ost a 911-essel, amiből több mint ötven év alatt igazi ikon lett. A 911-es minden generációval jobb lett, de a legnagyobb ugrást talán éppen a 991-es jelentette. A jócskán megnövekedett dimenziói (100 milliméterrel nagyobb tengelytáv) ellenére elődjénél könnyebb, tágasabb és kezesebb lett. Pontosan 233 540 példánnyal ez minden idők legsikeresebb 911-ese, mely most átadja helyét a 992-esnek.
Stílusosan ezüst, Heritage Design csomagos – tehát fehér pofájú, barna bőrös, arany feliratos – Speedster lett a széria zárómodellje. Az amerikai specifikációjú autót nem tartja meg a Porsche, hanem egy vásárlójukhoz kerül. A Speedster csomagtérfedele és a tonneau cover is karbonból készül, hogy könnyebb legyen. Az egész autó a GT3-as alapjait használja.
4 literes, hathengeres szívó boxermotorja 510 lóerőt ad le és akár 9000-ig lehet forgatni. A váltó hatsebességes kézi és természetesen a tisztán hátsókerék-hajtású Speedsterből sem maradhatott ki a sperr. 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 310 km/óra a végsebessége. 1948 darabot gyártottak belőle.