Úgy tűnik, jót tesz a Kamaznak, hogy a Daimler is a tulajdonosai között van, még akkor is, ha az csak 15%-os részesedést jelent. Az orosz gyártó egyre nagyobb lépésekkel hozza be korábbi lemaradását, sőt mostanra már inkább trenddiktálóvá vált. A Kamaz nemrég Continent néven bemutatta legújabb, K6-os típuscsaládjának prototípusát, amely már a következő évtized meghatározó fejlesztéseit foglalja magában. 

A nyergesvontató hibrid üzemű, azaz a dízel mellett egy elektromos motor is van benne és szükség esetén tisztán elektromos üzemmódban is tud közlekedni. A Kamaz azt ígéri, hogy az új hajtáslánccal – amiről egyelőre még nem árultak el túl sok részletet – 25 l/100 km-es fogyasztási érték alatt tartható a Continent étvágya.  Bár a prototípus a Actros előző generációs fülkéjével készül, megkapta azokat a fejlesztéseket, amelyek a 2018-ban bemutatott Mercedes-Benz Actrosban is benne vannak. 

Hibrid Kamazzal hódítanának az oroszok 1

Ezek közé tartozik a kulcs nélküli indítás, az aktív sávtartó rendszer, a holttérfigyelő rendszer, sőt akár automatizált konvojban (platooning) is képes haladni. Ezek után már nincs semmi meglepő abban, hogy a Mirror Cam-et, azaz a digitális visszapillantó tükröt is megkapta, ami 2-3 százalékos fogyasztás-csökkentést tesz lehetővé.

A Continentet mindamellett teljesen digitális műszerfallal látták el, viszont a negyedik generációs Actrosszal ellentétben a digitális kijelzőket teljes mértékben integrálták a műszerfalba. Az egység közepén van egy 15,5 (!) colos érintőképernyő is, amely a jármű felügyeleti rendszere, a navigáció, valamint a szórakoztató rendszer kezelésére szolgál, de akár internetezni is lehet rajta. 

 

 

 

 

A Continent érdekes fülke koncepció is egyben, ugyanis belsejét úgy alakították ki, hogy mindössze egy sofőr számára kínáljon kényelmes életteret. A gépjárművezető ágya elektronikusan hajtható ki a fülke hátfalából és használaton kívül ugyancsak gombnyomással tüntethető el a fekvőalkalmatosság.

A kabin közepén néhány mozdulattal egy műanyag asztalt varázsolhat elő magának a sofőr, amelyen kényelmesen étkezhet, vagy dolgozhat ha akar. A fülke hátfalán, valamint a szélvédő felett számos zárható rekesz, illetve egy mikrohullámű sütő is helyet kapott. A kávéfőző pedig a műszerfal jobb oldalára került. Nem véletlenül, ugyanis hallottunk már olyan sztoriról, hogy valaki menet közben felállt kávét főzni, a kamion pedig az árokban végezte. 

Hibrid Kamazzal hódítanának az oroszok 2

A kiemelkedő komforttal és technikai arzenállal rendelkező Kamazt a LED-technológiás külső-belső világítás teszi teljessé. A kötelező fényforrások mellett még a hűtőrács, illetve a tárolórekeszek külső burkolatait is feldíszítették LED-csikokkal. Valószínűleg a sorozatgyártású változat valamelyeset puritánabb lesz, de még így is modern és biztonságos járműként lehet majd tekinteni az új Kamaz 54907-re. A reklám miatt viszont nem kell aggódniuk, mert legutóbbi látogatásán az orosz elnök, Vlagyimir Putyin is beült a vezetőfülkéjébe. 

Fotók: TASS, Kamaz