Ötven év versenyzés, ötven év győzelem, ötven év kemény munka – így vezette fel Luca di Montezemolo a Ferrari F50-est 1995 márciusának elején, a Genfi Autószalonon. Előző este azonban egy exkluzív eseményen már jelenése volt az F50-esnek, ahol Piero Lardi Ferrari és Sergio Pininfarina mutatta meg a közönségnek a vállalat legújabb szupersportautóját.
Annyira a motor köré épült az egész autó, hogy az F50-re egyenesen azt mondták, ez egy Forma-1-es versenyautó, csak épp van utasülése. A Cytec által repülőkhöz fejlesztett karbonból készült az alváz, mely csak 102 kilogrammot nyom. Az F50 az első Ferrari, melyben a motor, a váltó és a differenciálmű is teherhordó elem.
198 kilogrammot nyom a Tipo F130B kódjelű motor. Ez egy 4,7 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es motor, melyet az 1990-es Ferrari 641-es F1 autó motorjából fejlesztettek ki. A nikasil bevonatos blokkba kovácsolt alumínium Mahle dugattyúk kerültek, továbbá szárazkarteres. 8000-es fordulaton 520 lóerőt ad le, nyomatékból 471 Nm áll rendelkezésre 6500-tól. 8500-nál kezdődik a fordulatszámmérő piros mezője, de az F50 GT-ben 10 500-ig is magabiztosan elforog.
1997-ben a Car and Driver magazin mérése szerint 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a negyedmérföldes távot pedig 12,1 másodperc alatt teljesítette. A Ferrari 325 km/órás végsebességet ad meg az F50-re. A Top Gear 2016-ban ment F50-essel a Nordschleifén és 7:47,3-as időt mentek vele. 349 darab készült belőle és még néhány olyan prototípus, mint ez itt.
Dario Benuzzi, Niki Lauda, Gerhard Berger és Jean Alesi hajtotta a Maranello környéki utakon és versenypályán az 1994-ben készült 99999-es alvázszámú prototípust, mely a lehető legközelebb áll a szériamodellhez. Ezt az előszériás autót már a végleges módszerrel szerelték össze és tényleg csak a legapróbb finomhangoláshoz használták. Továbbá ez az autó szerepelt a gyári katalógusfotókon is, melyet Rainer Schlegelmilch készített.
Modellgyártók is ismerik ezt a Ferrari F50-est, hiszen a Bburago, a Maisto, a Tamiya és a Revell is ezt az autót használta, amikor a méretarányos darabokat készítették.
Rengeteg neves esemény, bemutató és autószalon után 1997-ben az autót teljesen felújították és átadták első tulajdonosának, a belgiumi Jacques Swatersnek. Az egykor MO2112-es próbarendszámot viselő autót aztán valamivel több mint 800 kilométerrel az órájában vette meg a kaliforniai David Walters, aki után még több amerikai gyűjtő fordult meg az F50 életében. De vajon ki lesz a következő?
2018-ban szervizelték az autót utoljára, akkor folyadékokat cseréltek benne, gumikat, akksit és az üzemanyag rendszer egyes részeit. Most az 2250 km van a Ferrari F50 prototípusban és a gondos tulajdonosok mindent megőriztek hozzá. A passzoló táskáktól a legutolsó papírig, ami az autó eredetét és különleges történetét is igazolja.