Ha valaki követi egy kicsit a hazai villanyautó-piacot, biztosan hallott róla, hogy pillanatok alatt, előértékesítésben elkelt a teljes magyarországi kvóta a Škoda Citigo E iV-ből. Háttérként annyit, hogy 2019 első 11 hónapjában a Volkswagen elektromos Upjából mintegy 150 darab talált gazdára az importőr adatai szerint. Ennek két harmada ment autómegosztó cégekhez, amilyen például a kizárólag elektromos autókkal működő Green Go, és az autók 99 százalékát cégek vásárolták.

Egy hónapon belül elkelt a 2020-as mennyiség

2019. január elsejétől november 30-ig, a Datahouse adatai szerint, 1663 db tisztán elektromos személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon. Ismerve a szintén megújuló testvérmodell számait és a zöld rendszámos autók itthoni értékesítési volumenét, a Škoda vezérképviselete 200 darab elektromos Citigo eladásával számolt 2020-ra, ami abszolút reális kalkuláció.

Ám az autó kedvezményekkel együtt 4,94 millió forintos indulóára és a kedvező esetben 250 km körüli hatótávolság miatt az érdeklődők leggyorsabban döntő része pillanatok alatt előszerződte ezt a 200 autót. 3,5 hét alatt elkelt az az autómennyiség, amivel az importőr a teljes 2020-as évre tervezett. Érdekes, hogy zömmel nem az ötmilliós Ambition-verziót választották a hazai vásárlók, az eladott autók kilenc tizede Style felszereltségű. Tíz darabosnál nagyobb flotta nem volt az eladások között és érdekes a magánvásárlók aránya is, ami 60 százalék.

Máris egy rossz hír, pedig még nincs is 2020 1

2020-ra kereken 200 autó volt a terv a hazai piacra, de a teljes mennyiség elkelt már 2019-ben. Az eladott autók mintegy 90 százaléka Style felszereltségű, nem a kedvezményekkel ötmilliós Ambition. Érdekes az is, hogy 10 darabosnál nagyobb flotta nem volt az eladások között és a magánvásárlók aránya 60 százalékos

Utórendelés? Nem valószínű, de dolgoznak rajta

Látva a tényleges igényt az autó iránt, megkérdeztük a vezérképviseletet, mire számíthatnak a magyar vásárlók, mit tud tenni ebben a helyzetben a Porsche Hungaria? Németh János, a Škoda márkaigazgatója a Vezess kérdésére válaszolva azt mondta, hogy a gyár jelenleg nem vesz fel további megrendelést villany Škodák szállítására, mivel nemcsak nálunk, Európa-szerte túlkereslet mutatkozik a modell iránt. Kétséges, hogy 2020-ra sikerül-e több autót lekötni a magyar piac számára, mindenesetre az importőr dolgozik ezen. Aki Škodát venne zöld rendszámmal, annak a konnektorról tölthető akkumulátoros Superb iV marad, egészen más méretben és áron, amiről itt olvashattok részletesen.