Közeledik a Honda e hazai bevezetése Bár a zöld rendszámos kisautó csak jövő év közepén lesz kézzelfogható Magyarországon, az első autók már gazdára találtak belőle. Úgy értesültünk, hogy eddig hárman vásárolták meg a Honda első akkumulátoros elektromos szériaautóját. Ez a kitétel azért fontos, mert üzemanyagcellás autója a Hondának már régebben is volt, amely nagyon kis darabszámban készült, de szintén elektromos hajtású szériaautónak tekinthető.

100 felett, 200 alatt

Alapfelszereltséggel 11 099 000 Ft a Honda e indulóára, Advanced-kivitelben pedig 12 499 000 Ft, amiből mindkét esetben levonható az adófizetők 1,5 millió forintos támogatása.

Hátul hajt és telefonnal nyitható az új Honda 1

Kérdésünkre válaszolva az importőr arról tájékoztatta a Vezess olvasóit, hogy jövőre 150 Honda e magyarországi értékesítése a cél. Ez a szám egész pontosan a 2020-as üzleti évre vonatkozik, ami a japán cégeknél megszokott módon a 2020 áprilisától a 2021 március végéig terjedő időszakot jelenti. Mivel egy Honda e nagyon sokféleképpen konfigurálható, az autót csak megrendelésre gyártja le a vállalat, nincs belőle raktárkészlet, mint a legtöbb új személyautóból.

Hátsókerekes Hondák hazánkban

Két teljesítményszinten lesz elérhető a hátsó kereket hajtó villanymotor: az olcsóbb verzió 136 lóerős, az erősebb 154 lóerős, a forgatónyomaték 315 Nm. Ennek köszönhetően az autó 8 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az akkumulátor mindkét esetben 35,5 kWh kapacitású, ráadásul igen kompakt.

220 km hatótávolságot ígér a gyártó, villámtöltővel 30 perc alatt 80 százalékra tölthető az akku. Az egyik töltő a Mennekes-csatlakozós Type 2-es, a villámtöltésre szolgáló lehetőség a CCS-csatlakozó (Combined Charging System), szerencsére nem japán ChadeMo-szabványos.

Hátul hajt és telefonnal nyitható az új Honda 11

50:50 arányú a súlyeloszlás az első és a hátsó kerekek között

Mivel az első kerekeknek nem kell küzdeniük a villanymotor nyomatékával, rendesen alászedhetők. Ennek köszönhetően a Honda e fordulókörének átmérője mindössze 8,6 méter, valószínűleg járdák között mérve, ami az 50:50 arányú tömegeloszlással, az alacsony tömegközépponttal és a hátsókerék-hajtással jó irányíthatóságot, kezes viselkedést ígér. Február elején megírjuk, hogy tényleg így van-e, mert várhatóan akkor lesz lehetőségünk vezetni az autót.

Addig pedig mutatjuk a benyomásainkat videón:

a videó a hirdetés után indul