Úgy tűnik jó húzás volt a Daimlertől az 1916-ban alapított, amerikai Thomas Built megvásárlása, az iskolabuszokat gyártó cég ugyanis egy komolyabb programban vehet részt. A virginiai Dominion Energy vállalat úgy döntött, hogy 2025-re az állam útjain közlekedő iskolabuszok felét teljesen elektromosra cseréli, 2030-ra pedig mindegyik gyermekeket szállító sárga busz kizárólag akkumulátor-technológiás lesz.

A 2018-as hannoveri IAA kiállításon bemutatkozó Jouley iskolabuszokat 220 kWh összteljesítményű akkumulátorokkal szerelik, amelyek teljesen feltöltve 215 kilométeres hatótávot tesznek lehetővé egyetlen jármű esetében. Ennyi pedig bőven elég a napi fuvarok teljesítéséhez és mintegy járulékos előnyként mérséklődhet az iskolák körül tapasztalható légszennyezés. (Mint ismeretes a Greenpeace őszi vizsgálata idehaza a városi iskolák jelentős részénél magas nitrogén-dioxid szennyezettséget mutatott ki a levegőből.)

A Proterra akkumulátor-technológiával készülő autóbuszok energiatároló egységei 2-3 óra alatt teljesen feltölthetők. Hajtásukról 295 lóerős elektromotor gondoskodik, amellyel maximálisan 105 km/óra végsebességre képesek. Az új elektromos iskolabuszok a kapacitás terén sem állnak rosszul, ugyanis 81 ülőhellyel rendelkeznek és a belső tér kialakítása terén mindenben megfelelnek az amerikai szabványoknak. A minél teljesebb biztonság érdekében pedig többek között olyan vezetéstámogató rendszerekkel szerelik fel őket, mint az automatikus vészfék asszisztens. 

Virginia állam a következő évtized közepéig 50, 2030-ig pedig 100 darab ilyen Saf-T-Liner C2 Jouley iskolabuszt fog forgalomba állítani. Ezzel ez az állam lehet első az 51 USA tagállam közül, amely teljesen elektromosra cseréli iskolabusz flottáját.