A Forma-1-es mezőny jelentős részének szerződése kifut idén, sokan komoly pilótapiaci mozgásokat jósolnak, nagy helyezkedések lehetnek a 2021-es szabályváltozások előtt.

A piaci kulcsfigurái közé tartozik a Red Bull-os Max Verstappen is, vagyis csak tartozott, ugyanis az elmúlt egy évben a Mercedesszel számtalanszor hírbe hozott holland ma lekerült a tábláról, miután bejelentették, hogy egészen 2023-ig hosszabbított az energiaital-gyártóval. A világbajnoki címre akarnak koncentrálni, együtt akarnak győzni.

Rövid időn belül ez a második ilyen hír, hiszen karácsony előtt a Ferrari közölte, hogy a csapatnál 2019-ben bemutatkozott Charles Leclerc eredetileg 2021-ig szóló kontraktusát 2024-ig terjesztették ki.

A Red Bull 2018 végén búcsút intett a Renault-nak, hogy 2019-től a Honda motorjaival folytassa. Az idény nyögvenyelősen indult, de az erőforrás meglepően jól muzsikált, a megbízhatósággal sem volt gond, így miután gatyába rázták az autót, Japánban pedig gőzerővel dolgoztak a motorfejlesztésen, a csapat nyártól igazán versenyképes lett, három futamgyőzelmet is behúztak Verstappennel, a holland a 3. helyen zárt a bajnokságban.

Az energiaital-gyártó deklarált célja, hogy a holland pilótát minden idők legfiatalabb Forma-1-es világbajnokává tegye, amire 2020-ban van utoljára esély. Az Autosport kérdésre Verstappen arra utalt, kezd hinni benne, hogy idén a címért küzdhet majd, talán emiatt is marad.

„Úgy gondolom, hogy a jó irányba haladunk, ez nem is kétséges. Most már csak az a kérdés, mennyi fejlesztést tudunk elvégezni az idény során. Én nagyjából tudom, azt viszont csak remélhetem, hogy az elég lesz” – mondta.

„A szabályok most nem igazán változnak, szóval az eddigiekre lehet tovább építkezni. A második hondás évünkben ez segíteni fog. Masszívan javult a motorteljesítmény, és azt hiszem, azt is tudjuk, min lehet még javítani, ráadásul az autón is sokat fejlesztettünk” – folytatta.

Míg a tavalyi év alapján a címvédő Mercedes 2020-ban is a Ferrarival és a Red Bull-lal számol, az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko a napokban azt mondta, ő csak a Mercit tekinti leendő ellenfélnek, a maranellóaiktól nem igazán tart idén.

Verstappen tehát 2023-ig aláírt, de jó kérdés, hogy mi is lesz a Red Bull-Hondával, hiszen a csapat és a motorgyártó jelenlegi szerződése csak 2021 végéig szól, a japánok távozásával pedig nagy bajba kerülne az alakulat, ugyanis a Mercedestől, a Ferraritól és az „elvadított” Renault-tól sem számíthatnak erőforrásra. Ugyanakkor könnyen elképzelhető, hogy a Honda maradása épp Verstappen hosszabbításával válik biztossá, nagyon szeretik a hollandot, nemrég Sennát emlegették vele kapcsolatban.