- Elvész a csomagtartóban a hely.
Az autó típusától is függ, hogy az autógáz tartályát hova lehet elhelyezni a csomagtartóban: bizonyos típusok esetén a leginkább helytakarékos megoldásként a pótkerék helyére kerülhet a tartály, de vannak olyan modellek is, ahol valóban a csomagtartó rakterében kaphat helyet hosszában vagy keresztben. Pótkeréktartály esetén tehát a teljes korábbi csomagtér megmarad és 100%-ban kihasználható marad. A pótkerék hiányát orvosolhatjuk egy mankókerékkel vagy defektjavító készlettel.
- Nem parkolhatsz semmilyen fedett, zárt garázsban.
Régen ez igaz volt, a bejáratnál tábla jelezte, hogy gázüzemű autók behajtása tilos. A szabályozás valójában már megengedi. A mai modern gázrendszerekben már kötelező biztonsági szelepek vannak, amelyek azonnal zárják a rendszert gyújtás levétele után. Így ez a tiltás már megszűnt, a szabályozás 2016 elején módosult. Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet alapján a „cseppfolyós (propán-bután) üzemanyag esetén jóváhagyási jellel ellátott és jóváhagyási jellel ellátott berendezéssel felszerelt járművek” már behajthatnak. A régi táblák viszont sok helyen kint maradtak, ez okozza a félreértéseket.
- Nem trendi az LPG.
Az autógáz egyszerűen üzemanyag. Nem kategorizálható fiatalosnak, sem pedig öregesnek. Minden korosztály számára elérhető és használható, mindenki számára ugyanúgy gazdaságos és környezetkímélő. Fiatalok számára hasznos, hogy maradjon másra is a havi apanázsból, idősek számára kiváló, hogy a nyugdíjuk nagy részét ne az üzemanyag költsége vigye el. Trendi vagy nem trendi? Időtlen. Ráadásul az autó gázszettel való felszerelésével a környezetvédelemért is teszünk. A gázos autó bocsátja ki a legkevesebb káros anyagot a hagyományos üzemanyagok közül.
- 4.Tönkreteszi a motort
Legtöbb benzinmotoros autónál az átalakítás és az azt követő használat zökkenőmentesen zajlik. Ehhez fontos ismerni az autó átalakításkori általános állapotát. Ha a motor hibás, akkor semmilyen üzemanyaggal nem lesz tökéletes. A mai technológia pedig már ott tart, hogy az autógáz üzemű autóknál évekkel ezelőtt tapasztalt problémákat kiküszöbölték, találtak rá megoldást. Mindemellett nem elhanyagolható a szakszerű beszerelést követő megfelelő szervizelés sem.
Bár ez nem LPG-függő, mert minden autónak kijár a rendszeres felülvizsgálat, de benzines autóval hajlamosabbak vagyunk kevesebbet járni a szervizbe, mint azt kellene. Íme egy autósiskolás felhasználó kommentje a témához: „Golf V 1.4 360 ezer kilométer. Ebből 200 ezer gázzal. Ja, és oktatóautó volt 5 évig. Az olajleválasztó gumitömítést ette meg a gáz és ennyi…… Most Golf VI 1.4 160 ezer kilométer, ebből 60 ezer gázzal és szintén oktatóautó. Eddig ezzel sem volt probléma.”
- Megérezni, ha LPG-vel megy a kocsi.
Az LPG beszerelését bízzuk szakemberre, hogy a rendszert megfelelően állítsa be, így a fogyasztás a legoptimálisabb lesz. Az LPG-t régóta használók tapasztalataiból kiderül, hogy ha sokat használjuk a kocsit, hamar megtérül az ára, illetve, ha nem nézzük a kijelzőn, mivel megy épp a kocsi, alig lehet észrevenni a különbséget. Egy régóta autógázt használó úgy fogalmaz: „Nekünk 3 éve van egy Peugeot 307 1.4 LPG-s. Gázosan vettük, mi mentünk vele 100.000 km-t, SEMMI gond nincs vele! A 8 literes gázfogyasztásával kb. 1800 Ft/100 km az üzemanyag költsége. Ennél jobbat nem nagyon tud hasonló autó produkálni.”
Ha szeretnél még több információt szerezni az LPG világáról és személyes tapasztalatokat megismerni, nézd meg hatrészes videósorozatunkat. Ha úgy döntesz, hogy alternatív üzemanyagként az autógázt is kipróbálod vagy ha már épp 2019 októbere óta ezt használod, akkor jelentkezz a MOL pályázatára, aminek keretein belül az első 500 jelentkező akár 80 000Ft -os üzemanyag támogatást is kaphat!
Szponzorált tartalom
A cikk MOL támogatásával készült.