A tokiói autószalonon leplezte le megújult sportmodelljét a Honda. Új féktárcsákat és –betéteket szereltek be, így a rendszer mostantól kevésbé hajlamos a fáradásra, és nagy sebességnél hatékonyabban emészti fel a mozgási energiát.
A felfüggesztés a módosított lengéscsillapítóknak köszönhetően kényelmesebb, a merevebb hátsó perselyek jobb tapadást biztosítanak, míg elöl számos módosítással gondoskodtak a súrlódás mérsékléséről, a kormányérzet javításáról. A nagyobb hűtőrács nem csak látványosabb, de több levegőt is vezet a hűtőre. Az új évadban egy friss színt: Boost-kék árnyalatot kap a Type R.
Az utastérben új az Alcantara borítású kormány, megváltozott a váltógomb, a kar pedig rövidebb utakon mozog. A Type R mostantól aktív vezetőtámogató technológiákat is kínál.
Ami a lényeget, azaz a motort illeti, a 2,0 literes turbómotor teljesítménye változatlan – igaz, ez az észak-amerikai verzióra vonatkozik, amely 306 lóerőt és 400 Nm-t tud (Európában: 320 LE és 400 Nm). Maradt a szűken fokozott, hatfokozatú kézi váltó, a részlegesen önzáró differenciálmű, a háromféle választható üzemmód, amely a felfüggesztést, a kormányzást és a gázreakciót módosítja. A 2020-as modellév újdonsága az aktív hangszabályozás, amely üzemmódonként eltérő hangzást biztosít.