A 2021-től életbe lépő műszaki és sportszabályok már ismertek, de az F1 irányítását és a pénzügyeit illető kérdésekben továbbra is folyik az egyezkedés, alkudozás.
A sportág jogtulajdonosa, a 2017 elején érkezett Liberty Media kezdettől fogva azt mondta, hogy szeretné megreformálni a pénzügyi helyzetet – a kiadási plafon bevezetése már eldőlt, a következő lépés a bevételek egyenlőbb, méltányosabb elosztása kell hogy legyen.
Az F1 sportszakmai főnöke, Ross Brawn szerint ahhoz, hogy tíznél több csapat számára legyen fenntartható a részvétel, mindenképp szakítani kell a jelenlegi rendszerrel.
„Semmiképp sem akarunk olyan modellt, amelyben csak 10 csapat kap pénzt, mert ez halálos ítélet a 11. csapat számára. Láttuk már ezt, újra és újra bebizonyosodott, hogy mindig ez történik. Szóval megoldást kell találnunk – a hogyanról most folynak a tárgyalások” – mondta a RaceFans.netnek.
A remélhetően megvalósuló egyenlőbb pénzelosztás és az évi 175 millió dolláros kiadási plafon célja az újabb csapatok bevonása. Brawn tisztázta, hogy a 2021 után érkezők nem kerülhetnek majd előnybe azzal, hogy a felkészülés éveiben jóval nagyobb keretből gazdálkodnak:
„A kiadási plafon úgy működik, hogy már a versenyzés kezdete előtt is korlátozott a költés. Míg az aktív csapatok a működésre és az ilyesmikre költhetik a 175 milliót, a beszállásra készülők másra.”
„Így is jelentős befektetést kíván a Forma-1-be való beszállás, de az indulást megelőző egy vagy két évben, miután a nevezést elfogadták, életbe lép a kiadási plafon. Van felső határa a befektetésnek. Így is nagy befektetés, de ha kellő haszonnal kecsegtet, akkor indokolható” – tért vissza a bevételek egyenlőbb elosztására a szakember.