2020-ban három és fél év évtized után újra Holland Nagydíjat rendeznek a Forma-1-ben, a helyszín a régi, Zandvoort, de a pályát felújítják-átépítik a visszatérésre.
Zandvoort egyik különlegessége lesz a két döntött kanyar, mondja az átépítés egyik tervezőmérnöke, Jarno Zaffelli:
„A szimulációink alapján a versenyzők csúcssebességen veszik majd a 2-es kanyart, érdekes lesz látni, hogy utána milyen ívet választanak a Hugenholtz-kanyarban” – utalt az eredeti tervezőről, John Hugenholtzról elnevezett új, döntött részre. „Több mint 18 fok a dőlésszög, ez tényleg a bátrak pályája lesz.”
A versenyzők közül többen azt mondták a Holland Nagydíj feltámasztása kapcsán, hogy az igen szűk, kanyargós vonalvezetés nem passzol majd a mai F1-hez.
„Gyakran halljuk, hogy Zandvoortban nem lehet előzni. De pontosan azért hívtak minket, hogy változtassunk ezen” – hangsúlyozta Zaffelli.
Számítógépes szimulációs kör Zandvoortban
„Ez is a legrizikósabb projektünk, kockázatos a számunkra és kockázatos a Forma-1 vezetése számára is – egyszerűen azért, mert Zandvoort nagyon más. Egy hagyományos helyszínt módosítunk több ponton, hogy olyasmit hozzunk létre, amit évtizedek óta nem láttunk az F1-ben.”
A mérnök elárulta, hogy a kíváncsiskodók napi szinten pásztázzák az épülő pályát drónokkal, de a szervezők igyekeznek a lehető legtovább titokban tartani a részleteket, még a csapatok sem kapnak meg minden adatot előre.
„A csapatok rendelkeznek az alapvető információkkal, de nem a teljes pályáról. Ezeket még megtartjuk magunknak egy darabig. Azért tesszük ezt, mert nem szeretnénk, ha jó előre leszimulálnának mindent. Így marad meglepetésfaktor.”
Zaffelli azt mondta, hogy – Vietnámhoz hasonlóan – a hónap végére készül el a pálya teljes aszfaltozása.