Európában jelenleg Hollandiában, Finnországban, Svédországban, Dániában, Belgiumban, Németország egyes tartományaiban, illetve Spanyolországban engedélyezik a 18,75 méternél hosszabb kamionok (teherautó+ pótkocsi) közlekedését közúton. Ezeket az extrém hosszú kamionokat Duo trélernek, Megalinernek, vagy Gigalinernek hívják és a nyergesek mögött általában vagy hosszú félpótkocsik, vagy két hosszabb pótkocsik állnak.
Legfontosabb előnyük, hogy több árut képesek elszállítani a hagyományos változatoknál. Egy üzemeltető számára ez üzemanyag-megtakarítást, valamint kisebb károsanyag-kibocsátást jelent. Mindezt az 1950-ben alapított Seat is felismerte, amely egyre több ilyen kamionnal végzi a spanyolországi üzemei közötti áruszállítást.
Az autógyártó alapvetően kétféle méret dimenzióba tartozó szerelvényt alkalmaz. Egyik a két, egyenként 13,60 méter hosszú pótkocsiból és egy nyerges vontatóból álló, összesen 31,70 méter hosszú változat (Duo tréler), másik pedig ennek a kistestvére, a Gigaliner az ugyanis csak 25,25 méter hosszú. Igaz, a szerelvény ugyanúgy két pótkocsiból áll, ám az egyik mindössze 7,6 méter hosszú, a másik pótkocsi viszont szintén 13,6 méteres.
A Duo trélerek belső burkolatokat, fém alkatrészeket, míg a Gigalinerek fém karosszériaelemeket, valamint fémlemezeket szállítanak a dél-, közép-, illetve észak-spanyolországi gyártási helyszínek között. Az első hosszú kamionszerelvényeket 2018-ban állították forgalomba, akkor még kísérleti jelleggel. A Seat úgy döntött, hogy a jövőben bővíti a flottáját. Ez többek között annak köszönhető, hogy a Duo trélerek 70 tonna, a Gigalinerek pedig 60 tonna maximális teherbírással rendelkeznek, ezáltal 22-25 százalékkal mérséklik a szállítási költségeket.
Az sem elhanyagolandó szempont, hogy csökkentik a szállításban, ezáltal az autópályákon úton lévő kamionok számát. Hat Duoliner például 36,5 százalékkal kevesebb helyet foglal el az autópályán, mint mondjuk ugyanennyi normál hosszúságú kamion. Két 25,25 méteres Gigalinerrel pedig három hagyományos hosszúságú kamion lenne kiváltható. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) tavaly sürgette a extra hosszú kamionok elterjesztését az Európai Unióban. A szakmai szervezet szerint a gyártók számára előírt szén-dioxid kibocsátási kvóta könnyebben teljesíthető lenne a 32 méter hosszú kamionok minden tagállamban történő engedélyezésével.