Még az 50-es évek elején mutatták be a Ferrari 250-es sorozatát, amiből aztán rendszeresen a világ legértékesebb autói kerülnek ki. A versenypályán és mostanában az aukciókon is nagyon sikeres 250 GTO mellett számtalan olyan modell is volt, amivel nem Enzo Ferrari versenyszellemét és ezen keresztül egóját táplálták, hanem a vállalat bankszámláját.
Ahhoz, hogy folyamatosan fejleszteni tudják a 250-est, kénytelenek voltak utcai autókat is eladni a kétféle tengelytávot kínáló alvázakra. A kabriók és kupék mellett igazi utazóautó is készült, ez lett a négyszemélyes 250 GTE. Az 1960-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó GTE 2+2-ben szintén a 3 literes, Colombo V12-es motor van, csak épp 240 lóerős teljesítménnyel. A gyönyörű Pininfarina karosszériás kupéból 954 darabot készítettek.
1962-ben adta át első tulajdonosának a Chinetti Motors szalonjában ezt a piros fényezésű, bézs bőrbelsős 250 GTE 2+2-t. A 3739 alvázszámú példányt aztán 1988. október 11-én vásárolta meg következő tulajdonosa valamivel több mint 77 300 kilométerrel az órájában. Az autót utoljára 20 éve restaurálták, de ma is úgy néz ki, mintha új lenne.
Új korában 12 600 dollárért vásárolhattak 250 GTE-t, ma 445 000 dolláros áron kelhet el az autó. Ez közel 135 millió forint, ami jól mutatja, hogy távolról sem értékelik annyira, mint a versenyeken is szereplő 250 GTO-kat, hiába közösek az alapok.