Úgy tűnik, Kínában az átlagos fekvőrendőr nem volt elég elrettentő erejű, így radikális módot eszeltek ki a sebesség csökkentésére. A nálunk is sok település határán megtalálható terelősziget elgondolását fejlesztették tovább. Ők nem egy mesterséges kanyarral kényszerítik lassításra az autósokat, hanem két szűk kapuval, amiken éppen átfér egy átlagos autó.
A BMW X5-féle SUV-ok viszont már megizzadnak az átjutással, egy Hummer H1 pedig teljesen esélytelenül próbálkozna. A videó alapján hiába a szigorú módszer, ez inkább bátorság teszt, mintsem hatékony sebességcsökkentés, a keskenyebb autók bátor sofőrjei úgy haladnak át a betonoszlopok között, mintha ott sem lennének.
Talán inkább intelligens fekvőrendőrrel kellene próbálkozniuk. Az Actibump rendszere például pont fordítva működik, mint a legtöbb fekvőrendőr, pukli helyett gödörrel büntet. A sebességlimitet betartók előtt szerencsére nem nyílik meg a föld, ellenben a renitens közlekedőket kerékütő bukkanó várja. Hatékonynak tűnik, és a kísérletileg telepített darabok jól is működtek még 2011-2012-ben. A projektről azóta mégse akad egy kósza hírfoszlány sem, valamiért vagy elmeszelték, vagy senkinek sem kellett az innovatív, intelligens fekvőrendőr.