Röviden – Márka modell | |
---|---|
Mi ez? | A 2019-ben bemutatott, ötödik generációs Renault Clio benzin-elektromos hibrid hajtású tagja. |
Mit tud? | Teljes értékű kisautó, amely a városi használat akár 80 százalékát képes elektromosan teljesíteni. |
Mibe kerül? | Ára még nem ismert, de állítólag nem lesz drágább, mint egy dízelmotoros kisautó, automata váltóval. |
Kinek jó? | Azoknak, akik kis fogyasztású, lakott területen többnyire károsanyag-kibocsátás nélkül működő, automata váltós kisautót keresnek és nem szeretnének dízelt. |
Kívülről alig különbözteti meg valami a hibrid Renault Cliót hagyományos hajtású testvéreitől. Egy-két, itt-ott elpöttyintett, apró E-Tech Hybrid felirat, egyedi lökhárító és hátul a kipufogócső hiánya utal a környezetbarát kivitelre. Egy gazdagabban felszerelt, automata váltós Clióhoz képest belül sem ordítóak a különbségek. A középső érintőképernyő éppúgy nem nyújt támpontot az azonosításhoz, mint a fokozatválasztó kar. Ha azonban az utóbbit tüzetesebben szemügyre vesszük, kiderül, hogy a szokásos D után van egy B állás is. A további vizsgálódás során pedig még – az egyedi, kék színű hangulatvilágításon kívül – az tűnhet fel, hogy a Start-stop rendszer kikapcsoló gombja helyén az elektromos üzemmódot bekapcsoló, EV feliratú gomb díszeleg.
A többi márka hibridjeihez képest egyedi technikájú Clio E-Tech vezetése sem tartogat meglepetéseket. Beülés után az indítógomb megnyomására feléled a digitális műszeregység, de a belső égésű motorok indításával együtt járó zajok elmaradhatnak, hiszen az 1,6 literes szívó benzinmotor nem kel életre. De valójában nincs is rá szükség, hiszen a Clio E-Tech kizárólag 35 kW (47,6 LE) teljesítményű elektromotorjával lódul neki az útnak. Akkor is ezt teszi, ha parkolóhelyről tolatva kell kiállni. Hátrameneti fokozat ugyanis nincs, a hátramenetet az elektromotor forgásirányának megfordításával valósítják meg.