Az újonnan beszerzendő autóbuszok alacsony belépésűek és háromtengelyesek, ezáltal nagy befogadóképességgel rendelkeznek. Fedélzetükön 53 ülőhely van, a második ajtónál pedig kerekes székkel vagy babakocsival közlekedők utazási lehetősége is biztosított.

Az utasok megfelelő komfortérzete érdekében az új Volvókat nagy teljesítményű klímaberendezéssel, wifivel és üléspáronként egy-egy USB-töltőponttal látják el, a sofőr munkáját pedig a 12 sebességes automata váltó, valamint a sebességfüggő rásegítést kínáló Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS) teszi kényelmesebbé. 

A Volvo 8900 alumínium és acél elemekből készülő karosszériáját úgy alkották meg, hogy az a lehető legkisebb önsúly mellett a lehető legnagyobb szilárdsággal rendelkezzen. Ennek köszönhetően gazdaságos üzemeltetést tesz lehetővé, hiszen 8 literes, Euro VId motorja kevesebb gázolajat éget el a napi fordulók teljesítése közben. Így akár 10 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-felhasználás érhető el az előző generációs 8900-asokhoz képest. A fenntartási költségek csökkentéséhez hozzájárul az elektromos működtetésű ajtórendszer is, amely a pneumatikushoz képest jóval kevesebb meghibásodást produkál. 

Májustól ilyen Volvókkal utazhatunk 1

A mintegy 1,2 milliárd forint értékű beszerzés a szervizelést és a karbantartást is magában foglalja, minderre az átadást követő 24 hónapban nem lesz gondja a Volánbusznak. Az új autóbuszok várhatóan májusban állnak forgalomba a társaság MTI-nek megküldött közleménye szerint. A Lengyelországban, a Volvo Polska üzemében készülő buszok a nagy forgalmú elővárosi és regionális vonalakon fognak utasokat szállítani. 

A Volánbusz 2019 és 2022 között 3930 darab autóbusz beszerzését tervezi, így a vállalat teljes járműflottájának 60 százaléka lecserélődhet. A járműállomány fiatalítása része a fenntartható közösségi közlekedés és Magyarország buszstratégiájának megvalósítására tett intézkedéseknek. A vállalat tervei szerint 2022 végéig 8,99 évre, 2031 végéig pedig 5,73 évre szorítaná le járművei átlagéletkorát.