A tengerek és a levegő meghódítása után egy negyedik közegben: a Hold gravitációban és légkörben szegény felszínén is megvetné a lábát a Lexus. Nem úgy persze, mint anyavállalata, a Toyota, amely valóban Hold-expedícióra készül, csak amolyan lifestyle-magazinos, szabadon fantáziálgatós módon.

Űrjárműveket tervezett a Lexus 1

A márkát egy divatlap, a félévente megjelenő Document Journal szerkesztői kérték fel egy kis álmodásra. A Lexus rá is uszította európai formatervezési központjának öt dizájnerét a feladatra. A realitás nem volt kikötés, viszont a tervezők szemmel láthatólag nem tudtak (vagy nem akartak) elszakadni munkaadójuk arculati elemeitől: számos alkotásban visszaköszön a Lexus orsó alakú hűtőmaszkja vagy éppen az L-logó.

Az újság szerkesztői a fenti űr-motorkerékpárt válogatták be az újságba, de mi mind a hét dizájnt bemutatjuk – szerinted melyik a legütősebb?

Űrjárműveket tervezett a Lexus 25

Lexus Holdjáró (Yung Presciutti)
A modern villanyautók felépítését kiindulási alapnak tekintő szerkezet alsó fele tartalmazza a hajtómodult a kerekekkel, a felső pedig egy vezető- és lakóegység, amely leszerelve egy későbbi holdbázis kiindulási alapjául szolgálhat. A tervezőre minden bizonnyal hatással volt a Toyota és a japán űrkutatási hivatal közös projektje, a holdjáró szabadidőjárműként aposztrofált lakó- és kutatójármű.

Űrjárműveket tervezett a Lexus 26

Lexus Hold versenyautó (Yung Presciutti)
Miután megérkezett, az űrrepülőgép pilótája ebben a különleges homokjáróban fedezheti fel a Holdat. A csekély gravitációjú környezetben hatalmas ugratásokra képes a jármű, amelynek kerekei speciális hatszögletű idomokból épülnek fel, pilótafülkéje pedig körben üvegezett, így a vezető minden irányban akadálytalanul gyönyörködhet új otthonában.

Űrjárműveket tervezett a Lexus 27

Lexus Holdküldetés (Yung Presciutti)
A Lexus emblémáját formázó szárnyak, az orsó alakú hűtőmaszk kontúrjait követő központi törzs, és a világűrt visszatükröző, folyékony fémszerű burkolat: az űrrepülőgép a Föld és a Hold közötti távolság (átlagosan 384 402 km) áthidalására szolgál, és nem igényel külön leszállóegységet.

Űrjárműveket tervezett a Lexus 28

Lexus Kozmosz (Jean-Baptiste Henry)
A Hold felszínén és az űrben egyaránt üzemeltethető, hosszúkás jármű hátsó felében kapott helyet a pilótafülke, elöl pedig panoráma fedélzetet alakítottak ki, ahonnan a turisták vagy kutatók biztonságosan megfigyelhetik a Hold alacsony gravitációjú környezetét. Az üvegkapszulát vízzel megtöltve az utasok kétszeresen is lebeghetnek a felszín felett. A koncepcióhoz egy anyahajó is tartozik, amely Hold körüli pályáról indíthatja útnak a járművet.

Űrjárműveket tervezett a Lexus 29

Pattogó Holdroller (Julien Marie)
A Pom-Pom meséibe illő elnevezésű jármű egy rugalmas grafén nanocsövekből szerkesztett buborék, amely domborzattól függetlenül képes előre – vagy oldalra – haladni. Belsejében giroszkóppal stabilizált pilótafülke található; itt kaptak helyet az akkumulátorok is. A szerkezet hajtásáról lapátkerekek gondoskodnak.

Űrjárműveket tervezett a Lexus 30

Lexus Hold-cruiser (Keisuke Matsuno)
Az összes terv közül ez a Cruiser a leginkább autószerű. Négy kerekével és orsószerűen megformált, zárt karosszériájával átlagos Holdjáróként képes haladni a felszínen, ám ha kerekeit 90 fokban megdönti, azok hajtóműként szolgálnak, a jármű pedig hatalmas drón módjára repülhet. Az elképzelés akár annak a repülő autónak a továbbfejlesztett szériaváltozata is lehetne, amelyet a Lexus anyavállalata, a Toyota szabadalmaztatott pár éve.