Az Earthroamer XV-HD sokak álomjárgánya: egy 1,7 millió dollárnál, azaz félmilliárd forintnál induló, brutális terepképességekkel bíró lakóautó, amely jó néhány igényes otthonnál kényelmesebbnek és tágasabbnak tűnik. Ha el is tekintünk az iszonyatos vételártól, a Ford F-750 teherjárműre épülő jószág a maga 10,6 méteres hosszúságával, négyméteres magasságával és 2,6 méteres szélességével akkor is erős túlzásnak számít.

Ezt a jelek szerint a gyártó is felismerte, mert most elkészítettek egy Ford F-550 alvázra épülő, kompaktabb verziót. Ez „csupán” 8,8 méter hosszú, 2,44 széles és 3,7 magas – aprónak tehát csak az XV-HD mellett tekinthető. A szabad hasmagasság egyébként még javult is az óriási példaképhez képest (305 helyett 318 mm), a terepszögek viszont nem annyira kedvezőek (elöl 46 helyett 30, hátul 23 helyett 22 fok).

180 millióból bárhová eljuthatsz 1

A kisebb méret kevesebb helyet is jelent, ami a funkcionális kapacitásban is megmutatkozik. A gázolajtartály 437 helyett csak 361 literes, ivóvízből 380 liternyit tud tárolni a fedélzeten (szemben az XV-HD monstre 950 literes, azaz majd’ egy köbméteres víztartályával!), szürkevízből pont feleannyi (475 helyett 228 liter) fér el, szennyvíztartály (475 liter az XV-HD-n) pedig egyáltalán nincs. Csökkent a tetőn elhelyezett napelemek teljesítménye (2100 helyett 1320 W), illetve a fedélzeti rendszereket kiszolgáló lítiumion akkucsomag kapacitása (20 helyett 11 kWh) is.

A hajtáslánc viszont pontosan ugyanaz: a 6.7 V8-as dízelmotor 330 lóerőt és több mint 1000 Nm-t ad le, a váltó tízfokozatú automata. Végsebesség, gyorsulás, CO2-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás – ezekkel inkább ne foglalkozzunk.

180 millióból bárhová eljuthatsz 21180 millióból bárhová eljuthatsz 21180 millióból bárhová eljuthatsz 23180 millióból bárhová eljuthatsz 24

A szénszálas vázú lakómodulon belül különböző alaprajzok állnak rendelkezésre, a négyágyas verziótól a nagy éléskamrával felszerelt kivitelig. A zuhanyzós, WC-s fürdőszoba minden esetben adott.

Mindez persze nem lehet olcsó, és nem is az: alapáron 590 000 dollárt (kb. 180 millió Ft) kérnek az autóért, de néhány opcióval könnyen 700 ezerre (kb. 210 millió Ft) ugorhat az ár. Mondjuk ez is aprópénz csupán az XV-HD-hoz képest – az egymillió dolláros különbözetből sokáig elkaristolhatunk bármely kontinensen.