Az eredetileg megigényeltnél jóval kevesebb Jimny érkezett már tavaly is Magyarországra, és idén sem nőtt a kvóta, tudtuk meg Hársfalvi Jánostól, a Magyar Suzuki marketing- és értékesítési vezetőjétől. 2020-ban tehát még biztosan kapható lesz, a jövő évi tervekre azonban még nincs rálátása a forgalmazónak.
A pletykát, miszerint megszűnik a Jimny forgalmazása, maga a brit Suzuki-importőr terjesztette el, méghozzá egy hivatalos cáfolattal: ebben közölték, hogy nem igazak a Jimny idei száműzetésére vonatkozó értesülések. Ezek szerint a modell magasabb fogyasztása és CO2-kibocsátása miatt vált (volna) kegyvesztetté Európában.
Egyes brit lapok ugyanakkor tudni vélik, hogy 2021-ben végleg távozik Európából az épp csak bevezetett terepjáró. A Suzuki magyarországi munkatársa erre vonatkozóan nem tudott tájékoztatást adni.
A Jimny tragédiája, hogy amilyen könnyű (kevesebb mint 1,2 tonna), olyan sokat fogyaszt (az NEDC szabvány szerint átlagosan 6,8 l/100 km); ez a szerencsétlen párosítás megpecsételheti a sorsát az emissziós szigorítások elébe néző európai piacon.