Sok mindent láttunk már elhagyott autó témakörben. A lengyel-ukrán határon például azért gyűlnek halomban az autók, mert a szigorú szabályok miatt az ukrán vendégmunkások inkább a határnál hagyják az olcsó, amúgy is rossz állapotú autókat. Más alkalommal befektetési szándékkal raktároz valaki kocsikat, és végül az üzlet bedől, az autók elfelejtődnek.
A vízkáros autók sem kellenek senkinek, gyakran ezeket is a szabad ég alatt eszi meg a rozsda végleg.
Ez a német-orosz történet viszont kilóg a sorból, mert nincs kacifántos politikai háttér, természeti katasztrófa az eset mögött. Egyszerűen Németországban senkinek sem kellettek a Lada Samarák, amelyeket egy kis településen akart értékesíteni a helyi Zetor traktorokra szakosodott kereskedő.
Az autók pedig maradtak a telepen, a fényképek alapján három darab az épület előtt gyűjti a mohát nulla kilométer futásteljesítménnyel. Az orosz források pedig azon keseregnek, hogy nekik nem is jutott ezekből az extrákkal teletömött darabokból, mivel a magasabb felszereltségű darabokat csak exportra gyártották a Ladánál, de úgy tűnik, ez sem volt elég a nyugati konkurenciával szemben.