2020. január 24-től immár a Tesla eddigi legkisebb típusa, a Model 3 is elérhető magyarországi állami támogatással.
A kedvezmény azokra a kivitelekre vehető igénybe, amelyek bruttó vételára nem haladja meg a 20 millió forintot.
Az örömhír hivatalos megfogalmazásban úgy hangzik, hogy ‘az Universal Leasing Kft. aláírta az erről szóló megállapodást az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft-vel, ami alapján a vállalat Teslounge Budapest elnevezésű bemutatótermében, a Lechner Ödön fasor 1. szám alatt vásárolt minden, bruttó 20 millió forint vételár alatti Tesla Model 3 elektromos autóra igénybe vehető az„Elektromos gépkocsi beszerzésének támogatása” (GZR-D-Ö-2018) című pályázati kiírás szerinti 1,5 millió forintos állami támogatás.’
Ebbe az összegbe az importőr tájékoztatása szerint két típus is belefér.
Az egyik a Tesla Model 3 Standard Range Plus, azaz a belépőmodell, amelynek vételára az állami támogatás igénybevételét követően 16 860 000 Ft (plusz üzembe helyezési költségek.) Ez a kivitel 409 kilométert tesz meg egy feltöltéssel (ez WLTP norma szerint mért, tehát a valóshoz közel álló érték), végsebessége 225 km/óra, 100 km/órára 5,6 másodperc alatt gyorsul.
A másik a Tesla Model 3 Long Range Launch, azaz a modell nagyobb kapacitású akkumulátorokkal szerelt, így hosszú hatótávolságú kivitelének speciális bevezető kivitele. Ezért a másfél milliós támogatás után 18 499 000 forintot kell fizetnünk, azaz alapáron 500 forinttal marad a határ alatt. Ez a típus elvileg 61 990 eurónál (kb. 20,6 millió Ft) kellene, hogy induljon, így nincs mit csodálkozni azon, hogy a fenti vételárban nincsenek benne a szállítási, dokumentációs, szerződéskötési és forgalomba helyezési költségek. A Long Range modell 560 kilométert megy egy feltöltéssel. Nagyobb motorteljesítményének és összkerékhajtásának köszönhetően 4,6 másodperc is elég neki, hogy elérje a 100 km/órát, végsebessége pedig 233 km/óra.
Az olcsóbb modell felszereltsége sem fapados: 12 irányban motorosan állítható, fűthető első ülések, 4 USB töltőaljzat, UV-védős napfénytető, automatikusan elsötétedő külső visszapillantó tükrök és Bluetooth zenei streaming szerepelnek a szérialistán. Az igazi persze a messzire menő, nagyot lépő verzió: itt már a hátsó ülések is fűthetők, az audiorendszer 15 hangszórós, a fényszórókban LED-ek világítanak. Van online kapcsolat navigációval, vezeték nélküli rendszerfrissítéssel és fedélzeti interneteléréssel.
Ahogy a prémium autóknál szokásos, a Teslánál sem olcsók az extrák: a metálfényezés árnyalattól függően 1120-2250 euró (370-750 ezer Ft), ha a 18 colos keréktárcsát 19 colosra cserélnénk, az 1700 euró (566 ezer Ft), a kéttónusú üléskárpitozás 1120 euró (370 ezer Ft), és így tovább. Az utólag felszerelhető, beépíthető tételek értelemszerűen mindkét modellhez megrendelhetők, de a Long Range kivitel árába már egyetlen gyári beépítésű extra sem fér bele, így az kizárólag alap fehér (gyémántmetál) fényezéssel, egyszínű fekete üléskárpittal rendelhető.
Mindkét autóra 4 éves vagy 80 ezer kilométeres általános garancia vonatkozik, az akkucsomagokra pont kétszer ekkora garanciát vállal a gyártó.