Gyártani fogják a tavaly márciusban bemutatott, nagy teljesítményű plug-in hibrid Peugeot-tanulmányt, az 508 Peugeot Sport Engineered modellt. A hírt maga Jean-Philippe Imparato, a Peugeot márka vezérigazgatója erősítette meg az Automotive News Europe szaklapnak.

A jó hír, hogy az 508 PSE lesz az első olyan sorozatgyártású Peugeot, amelynek a teljesítménye meghaladja a 300 lóerőt. A tanulmányautónál azért így is gyengébb lesz, az összkerékhajtású sportmodell 360 lóerőt kínál, szemben az azonos hajtáslánc (ld. Peugeot 3008 Hybrid4) 300 lóerejével. Cserébe viszont kombiként is kínálják majd, ami külön izgalmas.

Gyártásba kerül a Peugeot sportszedánja 1

Nem tudni, hogy a motorhoz hasonlóan az 508 PSE egyéb részleteit is visszafogják-e a tanulmányhoz képest. Utóbbi futóművét leültették, a nyomtávokat kiszélesítették, a kormányművet direktebb visszajelzésre és pontos reakciókra hangolták. A 20 colos keréktárcsákon Michelin Pilot Sport 4S sportabroncsok feszültek, a lassításról pedig 380 mm-es első féktárcsák és négydugattyús nyergek gondoskodtak. A tervezők józanságára jellemző, hogy már a tanulmánynál is lemondtak a méretes hátsó szárnyról, amely megbontotta volna a formaterv harmonikus egységét; a megfelelő leszorítóerőt inkább a hátsó padlólemezen kialakított diffúzor segítségével állították elő.

Egy dologra azonban fel kell készülnünk lélekben: a PSE a GTI helyét veszi át a márka kínálatában. Ezt azzal indokolta Imparato, hogy a villamosított autók korában teljességgel hiteltelen volna tisztán belső égésű motorral szerelt csúcsmodelleket, illetve versenyautókat fejleszteni. 

Gyártásba kerül a Peugeot sportszedánja 11

Nem lesz GTi: a PSE mostantól a csúcs

Örülünk az 508 PSE érkezésének, persze, de a valódi kérdés nem is ez, hanem hogy gyártani fogják-e a Peugeot E-Legend retró kupét? „Ehhez mintegy negyedmilliárd eurós beruházásra volna szükség. Jelen pillanatban az elektromos átállás élvez prioritást a cégnél; ha azzal megvoltunk, megvizsgáljuk, kifizetődő lehet-e a tanulmány gyártásba küldése – soha nem fogok ugyanis olyan autót piacra engedni, amin pénzt veszítünk. De ami az elvi lehetőséget illeti, igen, abszolút, megépíthető az autó” – hűtötte le a kedélyeket Jean-Philippe Imparato.