A japán gyártókat Amerikában a kis méretű, takarékos és megbízható autóikról ismerték, de a Datsun 240Z-nek sikerült megváltoztatnia ezt a képet. Nem csak üzembiztos volt, hanem jó megjelenésű, modern és jól vezethető is. Hamar óriási siker lett a kétüléses japán sportautó, aminek megkímélt példányai egyre többet érnek.
Ezért a zöld Datsun 240Z-ért például hihetetlen, 93 millió forintnyi összeget fizettek nemrégiben egy aukción.
Az amerikai piac meghódítása egyébként Katajama Jutaka ötlete volt. Ő győzte meg a Datsun vezetőségét, hogy a Fairlady Z-t 240Z-re átnevezve exportálják az Egyesült Államokba. Sokan már csak azért is választották, mert elérhetőbb volt, mint a Corvette és jobb, mint az angol sportautók.
Az 1971-es Datsun 240Z-ben mindössze 21 750 mérföld, vagyis valamivel több mint 35 ezer kilométer van. A 2,4 literes sorhatos motorhoz négysebességes kézi váltó csatlakozik. A teljesítménye 150 lóerő. Az autó pedig úgy néz ki, mintha új lenne.
A Datsunt a fogászati iskola elvégzéséért kapta egy Indiana állambeli Datsun-kereskedő fia. A fiatalember sajnos nem sokkal később meghalt, ezért az autó a szalonban állt, majd később a családi ház garázsában. Később aztán egy fogorvos vette meg, aki nagy becsben tartotta.
Kevés kilométert tett bele és mindig elvégezte a szükséges karbantartásokat, ezért nem csoda, hogy a minden elemében eredeti, keveset futott autóért ilyen nagy összeget kínáltak.