A McLaren az éveken át tartó küszködés után 2019-ben végre magára talált, a csapat szinte minden hétvégén versenyképes volt, az utolsó előtti fordulón, Brazíliában egy szerencsés dobogó is összejött, a konstruktőri bajnokságban pedig magabiztosan hozták a 4. helyet.

A wokingi alakulat számára nagy lehetőséget jelent a 2021-ben érkező átfogó reformcsomag, ugyanakkor a csapatfőnök hangsúlyozza, hogy eszük ágában sincs feláldozni az idei szezont a következő kedvéért.

„Nagyon is tudatosan nem tesszük ezt. Meg kell tartanunk az előző évi pozitív lendületet. 2020-ban is szeretnénk előrébb lépni, ha nem is a bajnokságban, mert úgy vélem, a 4. helyért is keményen meg kell majd küzdeni. De a mostani erősorrend és költségvetések miatt jelenleg ez is a maximum a Forma-1-ben” – mondta Andreas Seidl a német Auto Motor und Sportnak.

F1: 2023-ig nem nyerhet a McLaren? 1

„Van még elég gyenge pontunk, azokon kell dolgoznunk. Szóval meg kell mutatnunk, hogy továbbra is fejlődünk ezeken a területeken, ezért nagyon fontos, hogy 2020-ban is jó évünk legyen. Az is világos számomra, hogy kényes döntés vár majd ránk azt illetően, hogy mikor váltsunk át teljesen a 2021-es projektre, és logikus, hogy idén a szokásosnál előbb jön majd el ez.”

Bár az évi 175 millió dolláros kiadási plafon már 2021-ben életbe lép, Seidl szerint – más középcsapatok véleményével egybehangzóan – csak 2023-ra várható jelentős változás az erőviszonyok terén.

„Az élcsapatoknak továbbra is nagyobb a költségvetésük, több az erőforrásuk, több az emberük. És jobban is dolgoznak. Az új szabályok életbe lépése után eltart majd egy ideig, hogy érvényesüljön a kiadási plafon hatása, ezért én úgy számítom, hogy 2023-ban érhetünk majd a dobogóra és nyerhetünk futamot.”