Az olvasók használt autókra vágynak, és kérdeznek, Varga Tibor szakértőnk pedig válaszol. Tibor dolgozott autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitott. Ezzel párhuzamosan kezdett autóvizsgálattal foglalkozni, a gyorssegély leveleit 20 év tapasztalattal a háta mögött írja.
Kétmilliós dízel
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor,
Tanácsra lenne szükségem. Második autó vásárlása előtt állok, kifejezetten hosszú távokra használnánk évi körülbelül 10-15 ezer kilométerre. A keret nagyjából kétmillió forint. Alapjáraton benzines ötajtós vagy kombi autót keresnék. A lényeg a kényelem és a megbízhatóság.
Renault Laguna III. vagy Mazda6 második generáció tűnik eddig a legjobb választásnak. Melyik motorral járhatok a legjobban? Kell félni a hármas Lagunától? Ha jól tudom, kettős tömegű van a benzinesekben is.
A futásteljesítmény nem feltétlen indokolná a dízelt, de a felhasználása igen, így azokban is gondolkozok viszont a dízelekről nagyjából semmit nem tudok. Melyik márka vagy dízelmotor fajta között érdemes nézelődni? Gondolok itt arra, hogy melyikek még az “egyszerűbb” dízelek amikben nincs részecskeszűrő stb.
Üdv, Endre
Szakértőnk válaszol
Kedves Endre!
A Laguna 3 2,0 benzinmotorjában valóban van kettős tömegű lendkerék, azonban a kisebb nyomaték miatt tovább bírja, mint a dízelekben. Mind a Renault Laguna 3, mind a Mazda 6 dízelmotorokban van kettős tömegű lendkerék és változó geometriás turbó, ami persze plusz kockázat, de az alacsony fogyasztáson bőven megspórolhatja az esetleges szervizköltséget. Mindkét autó jó választás lehet benzines és dízel motorral is az ön által leírt használatra.
A Laguna mellett szól az olcsóbb alkatrészár és a remek benzinmotor, a Mazda mellett a megbízhatóság. Bár szerintem a Renault nagyot lépett előre a Laguna 3-mal megbízhatóság terén is. Bármelyik típust választja, érdemes szakemberrel átvizsgáltatni vásárlás előtt.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu
Ennél a motornál nagyon nem mindegy az évjárat
Olvasónk kérdez
Üdv!
Autóvásárlás előtt állok, leginkább a kiszemeltjeim a VW Jetta 6, Golf 7. Benzinest szeretnék vásárolni, lehetőleg 1.4 TSI 122LE. Amit utánaolvastam a témának, hogy 2012 előttieket nem igazán szabad vásárolni, mert ott még a hajtással sok baj volt.
Kérdésem az lenne, hogy a 2012-es évjáratú modellek már megbízhatóbbak? Ugyanis úgy olvastam, hogy ezeknél szélesebb lánccal próbálták megoldani a problémát, vagy csak 2013-tól próbáljak keresgélni, ahol már úgy tudom szíjas vezérlés volt.
Szakértőnk válaszol
Kedves Milán!
2012-től valóban erősített lánccal és módosított láncfeszítővel szerelték az 1,4 TSI motorokat (EA111 motorkód), azonban ez a módosítás sem volt végleges megoldás a problémára. 2013-tól vezérműszíjas megoldásra cserélték a problémás láncos vezérlést, ezzel ezt a típushibáját megszüntették (EA211). Sajnos a többi probléma azonban a későbbi 1,4 TSI motoroknál is felmerülhet: szívószelep kokszosodása, üzemanyag-szivattyú membránszakadása (ezáltal benzin kerülhet az olajtérbe), szenzorhibák.
Ha 1,4 TSI-ben gondolkodik, mindenképpen javaslom a 2012 utáni motorokat (EA211).
Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu
Daciát szeretnék, vehetek?
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
Abban kérném a véleményét,hogy:Autót szeretnénk vásárolni/használtat/és Dacia Duster 1.6 vagy 1.2 benzinest. Önnek mi a véleménye ezekről a típusokról? Nagyban megkönnyítené a döntésünket. Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:K Attila
Szakértőnk válaszol
Kedves Attila!
Az attól függ, mit vár el az autótól. Nem írta, hogy milyen évjáratban gondolkodnak. A szívó benzines motorok rendszerint megbízhatóak, de gyengék a nagy karosszériához. A leggyengébb pont a sebességváltó és a hátsó differenciálmű (4×4 esetén). Ezek az alkatrészek már 30-40 000 kilométer után hajlamosak tönkremenni és zajosak lehetnek. Gyakori a központi zár problémája és találkoztam már motor-vezérlőegység-hibával is. A beltér mai szemmel nézve elavult és gyenge minőségű anyagokból összeszerelt.
Összességében oka van annak, hogy jóval olcsóbb autó, mint a vetélytársai, de együtt lehet élni a hibáival.
Üdvözlettel,
Varga Tibor