Érdekes kísérletbe kezdett a Flixbus, amely egy ideje keresi a megoldásokat, amelyekkel még zöldebbé teheti a flottáját. Ennek megfelelően az egyik London és Dortmund között közlekedő VDL Futura FDD típusú emeletes busz tetejére napelemeket szereltek. A járművet eredetileg a holland Kupers Touringcars üzemelteti, a FlixBus alvállalkozójaként.
A brit Trailar által gyártott ultravékony szolárpanelek fontos szerepet töltenek be. Lényegében tehermentesítik a váltóáramú generátort, amely alapesetben az üzemanyag felhasználásával tölti a busz akkumulátorát, így biztosítva az elektronikai rendszerek működtetését. A napelemek ugyanis a töltésvezérlő segítségével napsütéses időben közvetlenül töltik az akkumulátort. Mindennek azért van jelentősége, mert ez az energiatároló egység látja el árammal a busz teljes fedélzeti elektronikáját.
A FlixBus flottjában a járművek USB-töltőcsatlakozókkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és wifivel vannak ellátva, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszert is használnak. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működtethetők. Így nem csak a busz, de az utasok energiafelhasználását, így például a telefonok töltéséhez szükséges áramot is megújuló forrásból, a Nap sugarainak hasznosításával fedezi a FlixBus.
A társaság eddigi tapasztalatai alapján elmondható, hogy a fejlesztés bevált, ugyanis a téli próbaidőszak alatt 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter gázolajat takarított meg a VDL busz. Napi 600 kilométeres átlagos futásteljesítménnyel számolva ez már 10 liter üzemanyagot jelent, ami nemcsak az üzemeltető pénztárcájának, hanem a környezetnek is jobb, mivel ennyivel kevesebb gázolajat égetett el az autóbusz. A FlixBus várakozásai szerint ugyanakkor a nyári hónapokban még kedvezőbb értékeket lehet majd ezzel kapcsolatban feljegyezni.
A közlekedési társaság szerint elképzelhető, hogy a jövőben több autóbuszon, vagy akár az összes járművükön alkalmazni fogják ezt a technológiát. A napelemek buszokon történő alkalmazás nem új keletű dolog, az osztrák K-Bus Kutsenits például hatótáv-növelőként alkalmazza őket elektromos kisbuszainál.