Az Alfa Romeo név még szebben csillogott a kilencvenes évek elején: bár dobták a hátsókerék-hajtást, és egyre erősebb lett a FIAT-behatás, azért a túraautó-versenyeket sorra nyerték a 155 alapjaira épített versenyautókkal.

1993-ban, a típus debütáló évében a 20 futamból 12-t nyertek az olaszok a DTM-ben, a típus pedig összesen 38 győzelmet hozott össze karrierje során. A legeredményesebb pilóták Nicola Larini és Alessandro Nannini voltak, ketten összesen több mint 20-szor győztek a 155 DTM-mel.

Az Alfa Romeo 155 V6 Ti motorja 2,5 literes hathengeres, 90 fokos hengerszögű V6-os volt, friss fejlesztésű összkerékhajtással kiegészítve, ami az erő kétharmadát juttatta a hátsó kerekekhez. 1996-ra 490 lóerőt tudott az olasz gép és akár 12 ezres fordulatig is lehetett pörgetni a csodálatos hangú, Busso-féle V6-ost.

Ezért is érdekes a következő videó, mert a klasszikus szívó V6 mellett a még ritkább, turbós Alfa Romeo 155 GTA is szerepel benne. Ez az autó bőre alatt inkább egy Lancia Delta Integrale, mintsem Alfa Romeo, mind a motort, mind a hajtásláncot a raliban nagy sikereket elérő testvértípustól örökölte. A leírás szerint itt már 550 lóerőt tud kipréselni a kétliteres négyhengeresből.

De hiába erősebb, ahogy a legendás hathengeres felugat, és recsegve, üvöltve harákolja a levegőt, annak nincs párja.