Új padlólemeze és módosított arányai kényelmesebbé és dinamikusabbá teszik az új generációs Kia Sorentót, amelynek még az idén megkezdődik a gyártása. A kompakt motortér, a lerövidített túlnyúlások és a megnövelt tengelytáv az autó kiállításának is jót tett. A hossz 10 mm-rel, a tengelytáv 35-tel nőtt.
Habár a 2,2 literes lökettérfogat ismerősen hangzik, valójában új a Sorento 202 lóerős és 440 Nm nyomatékú dízelmotorja, amelyet nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval kínálnak majd.
A lényeg azonban az 1,6 literes, közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor (1.6 T-GDi) köré épülő öntöltő hibrid hajtáslánc: ez egy 1,49 kWh kapacitású lítiumion akkucsomagot és egy 44,2 kW (60 LE) teljesítményű villanymotort alkalmaz. A rendszerteljesítmény 230 LE, a kombinált nyomatéki csúcs 350 Nm. Az akkumulátorok elférnek az utastér alatt, így sem a férőhely, sem a csomagtér kapacitása nem csorbul.
Később további hajtásláncok is lesznek, köztük egy konnektoros hibrid.
Az új vázszerkezet fokozott biztonságot nyújt, ám a Kia nem spórolt a vezetőtámogató rendszerekkel. Most először kínál például olyan megoldást, amely a légzsákok nyitása után lefékezi az autót, így előzve meg a másodlagos ütközéseket. A másik újdonság az első ülések között nyíló, középső légzsák.