Nem kellett sok idő, hogy a riválisok kiszúrjanak egy számukra is zseniálisnak tűnő újítást a Mercedes idei autóján. A belső kamerás felvételekből kiderült, hogy a Mercedesen a versenyzők maguk felé tudják húzni a kormányt, ami változtat a kerékösszetartáson is. Íme videókon:
#F1 #Mercedes latest trick on the straights: pulling steering wheel narrows front track width, decreases drag thus increases top speed 📹 pic.twitter.com/iDswRZuNr0
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 2020. február 20.
Very interesting #Mercedes
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) 2020. február 20.
Per cui il movimento dello sterzo riduce o amplia l’apertura delle ruote anteriori.
Almeno uno degli effetti è quello di ridurre la sezione sul dritto.
Da valutare ulteriormente con attenzione
via @FiftyBucksss #FUnoAT #F1👇
pic.twitter.com/9l1WoqEEqt
La #Mercedes #W11 di #Hamilton con una incredibile soluzione sul volante che si sposta tra accelerazione e frenata. #barcellona #test pic.twitter.com/2h8kzy4dWf
— Giovanni Messi (@Messi98Joe) 2020. február 20.
A trükk az egész paddockot lázba hozta. A Sky kommentátora, Ted Kravitz beszélt a Mercedes egyik „vezető forrásával”, aki megerősítette, hogy a kormány valóban mozgatható, nem képzelődésről vagy optikai csalódásról van szó.
Megfogalmazása szerint egy bizonyos „kormányüzemmódról” van szó, amit nem feltétlenül csak a teszteken fog használni a csapat.
A technikai szakértő Craig Scarborough már egy vázlatot is készített az újításról, ez alapján teljesen manuális rendszerről lehet szó. Noha az FIA még nem szólalt meg, feltételezések szerint a megoldás szabályos lehet: van ugyan egy olyan pont a szabályzatban, hogy menet közben a felfüggesztést nem lehet állítani, de a Mercedes trükkje csak a kerékösszetartást befolyásolja, a felfüggesztéshez nincs köze.
Az Auto, Motor und Sport cikke szerint a trükk a gumik hőmérsékletének szinten tartásában lehet óriási fegyver, Hamiltonék az egyenesekben könnyebben tudják majd melegen tartani a gumikat. „A videó alapján ez az elrendezés a kormánymű része. A szabályzatban csak annyi áll, hogy a kormányművel az első kerekek pozícióját szabad változtatni, de hogy hova és hogyan, az nincs részletesen meghatározva” – nyilatkozta a Racing Point technikai igazgatója, Andy Green.
Green szerint is teljesen manuális rendszerről lehet szó, mert hidraulikus megoldás esetén a kormányt kevésbé kellene kihúzni. Úgy tűnik, hogy versenytávon az aktuális gumihőmérséklettől függ, érdemes-e használni a rendszert, a túl gyakori állítgatás ugyanis gyorsabb gumikupáshoz vezethet.
Pályától és az aktuális körülményektől függően folyamatos mérnöki felügyeletet igényelhet, mikor kell „belehúzni” a kormányzásba, de erre a kormánykerék kijelzőjén akár figyelmeztethetik is a versenyzőt.
Az Auto, Motor und Sport szerint a riválisokat „sokkolta” a Mercedes újítása, akár döntő tényező is lehet idén. A megoldás lemásolása a szezonnyitóig lehetetlen, szakértők szerint legalább féléves munkát igényelne egy autó átalakítása.