Nem kellett sok idő, hogy a riválisok kiszúrjanak egy számukra is zseniálisnak tűnő újítást a Mercedes idei autóján. A belső kamerás felvételekből kiderült, hogy a Mercedesen a versenyzők maguk felé tudják húzni a kormányt, ami változtat a kerékösszetartáson is. Íme videókon:

a videó a hirdetés után indul

A trükk az egész paddockot lázba hozta. A Sky kommentátora, Ted Kravitz beszélt a Mercedes egyik „vezető forrásával”, aki megerősítette, hogy a kormány valóban mozgatható, nem képzelődésről vagy optikai csalódásról van szó.

Megfogalmazása szerint egy bizonyos „kormányüzemmódról” van szó, amit nem feltétlenül csak a teszteken fog használni a csapat.

A technikai szakértő Craig Scarborough már egy vázlatot is készített az újításról, ez alapján teljesen manuális rendszerről lehet szó. Noha az FIA még nem szólalt meg, feltételezések szerint a megoldás szabályos lehet: van ugyan egy olyan pont a szabályzatban, hogy menet közben a felfüggesztést nem lehet állítani, de a Mercedes trükkje csak a kerékösszetartást befolyásolja, a felfüggesztéshez nincs köze.

F1: Videón a Mercedes idei trükkje, padlón a riválisok 1

Az Auto, Motor und Sport cikke szerint a trükk a gumik hőmérsékletének szinten tartásában lehet óriási fegyver, Hamiltonék az egyenesekben könnyebben tudják majd melegen tartani a gumikat. „A videó alapján ez az elrendezés a kormánymű része. A szabályzatban csak annyi áll, hogy a kormányművel az első kerekek pozícióját szabad változtatni, de hogy hova és hogyan, az nincs részletesen meghatározva” – nyilatkozta a Racing Point technikai igazgatója, Andy Green.

Green szerint is teljesen manuális rendszerről lehet szó, mert hidraulikus megoldás esetén a kormányt kevésbé kellene kihúzni. Úgy tűnik, hogy versenytávon az aktuális gumihőmérséklettől függ, érdemes-e használni a rendszert, a túl gyakori állítgatás ugyanis gyorsabb gumikupáshoz vezethet.

Pályától és az aktuális körülményektől függően folyamatos mérnöki felügyeletet igényelhet, mikor kell „belehúzni” a kormányzásba, de erre a kormánykerék kijelzőjén akár figyelmeztethetik is a versenyzőt.

Az Auto, Motor und Sport szerint a riválisokat „sokkolta” a Mercedes újítása, akár döntő tényező is lehet idén. A megoldás lemásolása a szezonnyitóig lehetetlen, szakértők szerint legalább féléves munkát igényelne egy autó átalakítása.