Az idei Forma-1-es tesztelés meglepően, példátlanul simán, incidensek nélkül kezdődött, az első balesetre és az első piros zászlóra is egészen a második nap utolsó órájáig kellett várni.

A piros zászló Kimi Räikkönen műszaki hibás félrehúzódása miatt került elő, míg az első autótörés a haasos Romain Grosjean nevéhez fűződött, a francia a 4-es kanyarban pördült ki és érte el a gumifalat.

„Kipördültem, naná, hogy én pördültem ki!” – bosszankodott az amúgy is az incidenseiről ismert pilóta a nap végén. „De nem hiszem, hogy én leszek az egyetlen. Nem is én voltam az első, aki megforgott, egyszerűen csak nem volt elég hely ott. A nap végére lecsökkent a hőmérséklet, a gumik kikerültek a jó tartományból” – magyarázta.

A 33 éves pilóta imázsának és kilátásainak biztosan nem tesz jót, hogy balesettel kezdte az évet, már az is meglepetés volt, hogy a Haas 2020-ra hosszabbított vele. Ő maga is érzi, hogy idén véget érhet az F1-es karrierje:

„Szerencsés vagyok, hogy tízszer is dobogóra állhattam, de úgy hiszem, akár két futamot is nyerhettem volna, ha egy kicsit másképp alakulnak a dolgok” – utalt a legsikeresebb, 2012-13-as lotusos éveire.

„A Forma-1-et sportnak nevezzük, de tényleg az? Inkább show. A sportnak fairnek kell lennie, de ez itt olyan, mint ha Roger Federert pingpongütővel küldenénk a Roland Garrosra. Vajon sportnak nevezhetnénk-e a teniszt, ha a játékosoknak eltérő ütő lennének, a pálya egyik fele meg egy méterrel szélesebb lenne a másiknál?” – mutatott rá az F1-es csapatok közti egyenlőségekre.

„Lehet, hogy sosem nyerek futamot, de mindent megteszek majd, hogy lehetőségem legyen rá. Nem titok, hogy az év végén kifut a szerződésem, sok más pilótáé is, lehet, hogy egyeseknek véget ér a karrierje. Ha a szezon közepén úgy látom, már nem érdekel a dolog, nem akarok utazgatni, inkább a családommal lennék, akkor lehet, hogy búcsút intek a Forma-1-nek. De az is lehet, hogy valaki kiszáll, nekem pedig jó lehetőségem adódik.”