Ma már egyáltalán nem meglepő, hogy plug-in hibrid hajtásláncot találunk egy adott modellcsalád legerősebb verziójában. Azt azonban még szokni kell, hogy kifejezetten sportos modellek is benzin-elektromos hajtást kapnak.
Itt pontosan ez történt: az év második felében piacra lépő Touareg R egy 340 lóerős, 3.0 V6-os turbómotorból, valamint egy 136 lóerős villanymotorból rakja össze 462 LE rendszerteljesítményét. A kombinált nyomatéki csúcs 700 Nm. A villanymotort tápláló akkumulátor kapacitása 14,1 kWh, az akkuk a csomagtartó alatt helyezkednek el. A váltó nyolcfokozatú, az összkerékhajtás hagyományos mechanikus, az első és hátsó tengely közötti Torsen differenciálzár 30-80 százalék között juttatja hátra a nyomatékot.
A Touareg megfelelő töltöttség esetén tisztán elektromosan indul. Akár 140 km/óráig képes ezt fenntartani. A hatótávolságot egyelőre nem közölte a VW, de azt elárulták, hogy az energiagazdálkodás a navigációs rendszerbe betáplált útvonal topográfiai adatait is figyelembe veszi.
A Touareg R 3,5 tonnát képes vontatni, elektronikus rendszer segíti az utánfutóval való tolatást, manőverezést. Nem ez az egyetlen félautonóm rendszer egyébkén a fedélzeten: az automatikus kormányzási és távolságtartó funkciókat megvalósító Travel Assist akár a 250 km/óra végsebességig működőképes. Ennek során a vezetőnek a kormányon kell tartania a kezét, de mivel a mérnökök kapacitív érintésérzékelőt helyeztek el a kormánykeréken, elég épp csak hozzáérni a volánhoz, nem kell markolni azt.
A Touareg R gyorsulását sem közölte egyelőre a gyár, azt viszont tudjuk, hogy legalább 20, de akár 22 colos kerekeket kérhetünk hozzá, alapfelszerelés a 12 colos digitális műszeregység, a 15 colos központi érintőképernyő, a mátrix LED fényszórók, a napfénytető és a négyzónás klímaberendezés. Opciós a 780 wattos audiorendszer, az éjjellátó készülék, az említett Travel Assist, valamint egy sor további vezetőtámogató funkció.