A BMW meghatározó eleme volt a két részre osztott hűtőrács. Ezzel egyeduralkodóak voltak a piacon, tényleg nem volt még egy gyártó, ami hasonló formai megoldással operált volna a XX. század második felében. Talán csak az Alfa Romeo pajzsra hajazó kialakítása volt ennyire meghatározó.
Majd jött az Audi és a single frame, vagyis a tokától bokáig tartó hűtőrács, ami kiharapja a lökhárítót. Ezt is Walter de Silvának köszönhetjük, aki pont az Alfa Romeotól érkezett a németekhez, és 2003-ban a Nuvolari koncepción tesztelte a közönség reakcióját. Ami ugyanúgy vegyes volt, mint most a BMW esetén, de belevágtak.
Az idő pedig őket igazolta, a forma ipari trend lett, több gyártó megcsinálta a maga verzióját, a BMW-nél pedig vakarták a fejüket, hiszen a két vese meghatározó vonalait nehéz volt megújítani. Eddig csak fújták őket, dagasztották a méretet, az új X7 és a ráncfelvarráson átesett hetes esetén szinte komikus méretig, most viszont jön a radikális váltás. Az új BMW 4-es kupén jön a koptatóig érő, két hosszú orrlyuk, amit eddig csak kémfotókon láttunk, és nem is akartunk elhinni.
Most viszont van egy rövid videó az álcázott prototípusról, és végre mozgásban is látjuk a formát. Szokni kell, annyi biztos, és az is garantált, hogy a net népe szétszedi majd, de talán pont ez a cél, és végül olyan siker lesz, mint az Audi-féle single frame.